Magproblem! Tröttnar snart....

Grim

Trådstartare
Jag har nu haft problem med min mage i snart 3 veckor. Låg inne på akuten för misstänkt blindtarm för ca 2 veckor sedan men dom sa att det var magkatarr, fick medicin men skiten går ju f*n aldrig över!

Har nu knaprat novalucol senaste dagarna men det hjälper inte, har provat zantac brus som inte heller fungerar. Upplevde också att smärtan blev värre med medicinen(kommer inte ihåg namnet) från akuten.

Symtomen är halsbränna från helvetet, illamående som en jag vet inte vad, haft smärta i magen både på höger och vänster sida men mest höger.

Blodproverna är helt ok och jag är inte gravid. Har inte kräkts eller varit lös i magen.

Det enda jag möjligtvis får i mig är youghurt och skogaholmslimpa men antar att kroppen behöver mer näring.

Har aldrig varit i sjukhussvängen och jag har svårt att stå på mig, hade velat att dom kollade gallan på akuten men eftersom inte blodproverna visade på infektion så ville dom inte göra det.

Någon som har tips på mediciner som funkar eller någon som kanske har förslag på vad det är för aliensjukdom jag har fått?
 
Vad dumt att de inte kollade gallan, eller åtminstone skickade en remiss för ett ultraljud. Min gallblåsa var helt tom, platt och full med stenar men det har i princip aldrig synts på några prover (tror levervärdena var yttepyttelite förhöjda vid ett tillfälle för typ sju år sedan).
 
Ja just nu känns det väldigt dumt att dom inte gjorde det. Det går nämligen gallproblem i släkten och då känns det ju närmast till hands så att säga.

Kommer du ihåg om dom undersökte din mage genom att trycka på den och hade du i så fall ont när dom tryckte på gallområdet?
 
Ja just nu känns det väldigt dumt att dom inte gjorde det. Det går nämligen gallproblem i släkten och då känns det ju närmast till hands så att säga.

Kommer du ihåg om dom undersökte din mage genom att trycka på den och hade du i så fall ont när dom tryckte på gallområdet?

När jag var i akut smärta (alltså när det krampade) så gick det inte att röra min mage alls, men så fort kramperna släppt har det inte gjort ont när de tryckt. Så där till vardags när jag bara haft småont och lidit av andra symtom så har man också kunnat trycka utan att det gjort ont.
 
När jag var i akut smärta (alltså när det krampade) så gick det inte att röra min mage alls, men så fort kramperna släppt har det inte gjort ont när de tryckt. Så där till vardags när jag bara haft småont och lidit av andra symtom så har man också kunnat trycka utan att det gjort ont.

Har inte haft så ont att jag inte kommer upp från sängen utan vill nog mer beskriva det som morlande värk med lite knivhugg ibland. Ingen speciell smärta när dom tryckte på magen.
Det är i alla fall sjukt irriterande när det aldrig går över, mest irriterad är jag över att jag inte kan jobba men dom vägrar att sjukskriva mig.

Måste kanske besöka vårdcentralen igen nu då och försöka stå på mig att det faktiskt behövs ett ultraljud på gallan.
 
Jag tänker ibd-sjukdom som crohns eller ulcerös colit. Fast jag är ingen läkare.

Näringsdrycker var min räddning tills jag fick rätt medicin.

Stå på dig och kräv undersökningar tills de hittar orsaken.
 
Nu har jag suttit på akuten i 5 timmar och jag var inte sjuk nog för akuten så dom skickade mig vidare till vårdcentralen som antagligen kommer skicka mig på ultraljud med remiss till något annat sjukhus. Man blir lite galen av allt det här.
Men nu trodde dom att det var gallan iallafall, även om det inte syns något på blodproverna. Hemskickad med Ipren *suck*
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Senast: Twihard
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 300
Senast: fejko
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 937
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp