Polly_Mulle
Trådstartare
Nu har jag hittat en sadel där jag inte behöver tumma på passformen, den ligger stadigt och fint och åker absolut inte fram en centimeter. Den ligger faktiskt så stadigt att jag är imponerad, åker bara några cm i sidled ibland i galoppsvängar, men det får man räkna med när gjorden är såpass mkt för lång att jag får plats med en tvärhand mellan häst och gjord!
Han hoppar bättre än någonsin nu. Så jag slår på stort och köper en gjord i rätt storlek, men med eller utan magplatta? Är sugen på gjord med platta, dels för att han är ganska aktiv fram och dels för att sadeln påstås ligga ännu stadigare då. MEN, kommer då gjorden med platta att ha lättare för att åka framåt när han är lite knubbig?
Han hoppar bättre än någonsin nu. Så jag slår på stort och köper en gjord i rätt storlek, men med eller utan magplatta? Är sugen på gjord med platta, dels för att han är ganska aktiv fram och dels för att sadeln påstås ligga ännu stadigare då. MEN, kommer då gjorden med platta att ha lättare för att åka framåt när han är lite knubbig?