B

Bim

Har någon upplevt detta. Hästen jag ska skriva om är ett halvblodssto 12 år gammal. Vi har ägt hästen ca 1/2 år, har inte haft några problem.(lite tjurig vid brunst). I 2 veckors tid nu har hon varit jättetjurig när vi sadlar, visar ingenting i skritt och trav när man sen ska börja gallopera sparkar hon bakut, inte för att få av ryttaren utan mest mot magen tycker jag. Började ju naturligtvis fundera på någon form av magont, hon äter bra och ser inte sjuk ut. Har provat olika sadlar men utan resultat. Finns det någon som har en förklaring.

Sv: Magont?

om den får tillräckligt med grovfoder så skulle jag ta träckprov. den biter inte på stolpar eller krubbar? en del får ju ont i magen då, eller om de får ont i magen pga det, hursomhelst, om det inte är utrustningen och hon verkligen verkar ha ont i magen så kan det ju vara bra att och utesluta enkla saker innan man åker till en klinik och börjar utreda.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 516
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 874
Senast: Jamtland
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 674
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka