Min lille blandras på 10 kg, 5 år gammal, äter idag Nutra nuggets den blå säcken men jag är inte helt nöjd. Han fiser ganska mycket och det är ofta det sista av bajset är lite lösare. Jag funderar på att byta till Magnussons Meat & Biscuit. Dels eftersom det skulle kännas bättre att köpa svenskt foder men också för att jag har läst att det är bra för känsliga magar. Sedan är då frågan vilken jag isåfall ska välja, light eller vanlig? Han är normal i hullet och har väl en normal aktivitetsnivå, kanske lite åt det lägre hållet. Jag är lite rädd att lighten inte räcker och att han ska gå upp för mycket på den vanliga eller vad tror ni?
Helst hade jag velat ge färskfoder men tyvärr har jag ingen åf nära och eftersom jag inte längre kan köra bil pga sjukdom så kan jag inte åka de sex-sju milen för att hämta heller. Jag har inte heller plats i frysen till förvaringen.
Jag hade helst velat haft ett foder utan gramhamsmjöl och kornmjöl men det färska köttinnehållet kanske väger upp det?
Ge mig råd är ni snälla! Jag vet att det finns många som är duktiga på foder där ute
Helst hade jag velat ge färskfoder men tyvärr har jag ingen åf nära och eftersom jag inte längre kan köra bil pga sjukdom så kan jag inte åka de sex-sju milen för att hämta heller. Jag har inte heller plats i frysen till förvaringen.
Jag hade helst velat haft ett foder utan gramhamsmjöl och kornmjöl men det färska köttinnehållet kanske väger upp det?
Ge mig råd är ni snälla! Jag vet att det finns många som är duktiga på foder där ute