Magnesium- och lusernfrågor :P

Dolly

Trådstartare
Hm, går det att fodra med ett magnesiumtillskott som öppnades för ett år sedan? Det går ut hösten år 2014 och har stått torrt och svalt hela tiden. Ser ut och luktar som vanligt. Men ändå, förpackningen är ju inte obruten eller vad man ska säga.

Sen, hur farligt är det med lusernpellets som innehåller melass? Jag har iaf aldrig hittat något annat än med melass här där jag bor iaf. Tänkte just på att det är en ponny jag har... han har dock aldrig haft fång. (Men han ska inte få det heller... :crazy:) Jag lär ju fodra det blött så det kanske går att sila bort? :angel: Fast vilket fasligt jobb det skulle bli :p

Sv: Magnesium- och lusernfrågor :P

Jag fodrar med mitt magnesium som öppnades för över ett år sen och det verkar ha effekt fortfarande.

Har du en ponny i fint hull som inte är känslig för socker så hade jag gett melasserad lucern även om jag föredrar omelasserad även till friska hästar. Jag tycker de får i sig nog socker ändå.

aa, va bra. Du kan jag börja fodra med det jag med då :)

Ja, han är snarare i underhull.. Vet någon om det är melass i dangrönt's eller vad det heter? Lusläste förpackningen men hittade inget om det ;) Så förmodligen finns det inte i det, men ändå :p

Nä, va tråkigt. Får hoppas min matglada ponny äter det ändå ;P Men då vet jag att dangrönt's är melassfri. Lutar åt att det blir en säck sådant. (Som förhoppningsvis går åt ;))

Neeej! xP Jag har precis köpt 25 kg lusernpellets utan melass (från orga kvarn)och ponnyskrället vill inte ha xD Han smakade lite (men bara om jag matade ur handen...) och sen ratade han det. :grin: Men jag har förhoppningar på att han börjar äta så småning om. Var likadant med hans mineraler men efter ett par dagar/veckor så slank de ner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka