Mager kattmamma!

fettso

Trådstartare
Ariel fick ju sina bebisar i förrgår, 4 st fina små kisebebisar:love:
Alla vägde mellan 102-113 gram, och var alltså helt normala(iaf enligt min bok:p)
Hon har fått ett eget rum att vara i med dom små, där har hon både sin mat och låda.
Vid kontrollvägningen igår hade alla fyra gått upp mellan 15-30gram så det var ju bra:)

Men Ariel själv lämnar inte kattungarna ngn längre stund, hon har kanske ätit 1/3 skål på 2 dygn nu sedan bebisarna kom, hon är mager.:(
Hon dricker massor men vill inte äta nåt vidare.
Hon får Royal Canin Sensitive,och fil men det vill hon inte heller ha.
Kommer hon börja äta vad tiden lider??

Sv: Mager kattmamma!

Jag hade gett henne köttfärs och KMR, hon måste ju äta så hon orkar med kattungarna.

Ger man rå köttfräs då eller?Hon har aldrig fått det tidigare...
Vad är KMR??

KMR är modersmjölksersättning. Jag antog att du hade det hemma.
Testa kanske rå lammfärs om du tror att hon är känslig. Jag vet helt ärligt inte hur du bör gå tillväga när katten aldrig ätit det tidigare, mina är uppväxta på rå mat.

Ska jag ge ungarna ersättning fast att dom går upp bra i vikt?

Jo jag har ersättning hemma, från Royal Canin

Nej, ungarna behöver du inte ge någon ersättning så länge de äter bra och går upp i vikt.

Jag hade gjort det, tillsammans med rå färs. Det viktiga är att hon får i sig energi och protein så hon orkar med som hon ska.
Det finns säkert folk som skulle göra på annat vis också, i mina ögon finns det inga generella "ska" i dylika fall.

Ja, gör det. Rå äggula är också populärt och energirikt.
Hoppas det går bra för dig.

Tack så jättemkt!!:bow::)

Jag ska göra igjordning det till henne nu:)

Det är hennes och min första kull

Liknande trådar

Övr. Katt Som endel av er vet så hittade jag i augusti 2005 en liten kattunge på 3-4 veckor. Han blev uppfödd på royal canins...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Nussikan
·
Övr. Katt Mammas siames (som jag har ansvaret för) har sedan hon kom som omplacering i våras varit väldigt mager. Och inte bara smal eller tunn...
2
Svar
30
· Visningar
9 092
Senast: Heidi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar