Mager häst - Max E Glo?

Livingdream_89

Trådstartare
Hej!
Jag har ett danskt halvlod på 168cm, född-97. Han är mager & behöver bygga mer muskler. saknar mkt muskler på rygg & rumpa

Jag har kollat några trådar här & fick nys om Max E Glo:).
Så jag undrar var man kan få tag i Max E Glo pellets?

Just nu får han:
2kg lucern pellets
2kg kraft grund
1kg betfor
han går på sommarbete just nu

Han är väldigt pigg så vill ha foder som inte ger honom så mkt energi.
Några förslag på något mer foder än Max E Glo?

Sv: Mager häst - Max E Glo?

Har ingen erfarenhet av Max E Glo, men om du tävlar så måste du ha koll från första augusti då man inför rekommenderade 96 timmar på gamma oryzanol som Max E Glo innehåller.
Nedanstående text är kopierad från http://swedish.maxeglo.com/Fordelar
Innehåller rikligt med vitamin E och naturligt förekommande gamma oryzanol som är kraftfulla antioxidanter

Du kollat upp återförsäljarlistan. Eller så handlar du från nätbutik. En enkel googling löser ditt problem, vi får ändå inte länka till ÅF här då blir det reklam och tas bort =)

Jag vet många som har fått bra resultat med Krafft Rehab på svårfödda hästar, om du vill köra på Krafft. Själv ger jag Hippo Grow Alfa, som jag tror är relativt likt. Jag har provat Max E Glo, men märkte inte att det fungera bättre än Hippo Grow Alfa. Och det var inte lika gott tyckte min kräsna häst (och dyrare).

Så alternativ att prova tycker jag är Hippo Grow Alfa, Krafft Rehab och Hestekraft, beroende på var man bor så kan det variera vilka som finns och vad de kostar.

Jag hade aldrig tagit bort ett foder för att ge riskli, jag hade kompletterat en foderstat med riskli. Fullblodet får c a 5 dl/dag, och jag måste erkänna att det har snabb effekt på hans muskelmassa. Det syns på ett par veckor när man gör uppehåll.

I övrigt får han fri tillgång på gräs/hö/hösilage, Alfa och betfor. Samt alltså riskli.

Jag skulle byta ut Grund mot Pluss Grön och även soja (eller Krafft Protein eller vad det kan heta nu).

Jag hade aldrig tagit bort ett foder för att ge riskli, jag hade kompletterat en foderstat med riskli. Fullblodet får c a 5 dl/dag, och jag måste erkänna att det har snabb effekt på hans muskelmassa. Det syns på ett par veckor när man gör uppehåll.

I övrigt får han fri tillgång på gräs/hö/hösilage, Alfa och betfor. Samt alltså riskli.

Ger du ditt fullblod maxelgo eller vanligt riskli?

(om riskli: var får man ta på det i sådana fall?)

Loppz - tar gärna emot pm

*KL*

Ja alltså nu har D&H slutat tillverka MAX E Glo fick jag besked om, de avser att få fram en ny variant och om jag fattade det hela rätt så hängde det samman med de dopingsubstanserna som fanns i fodret.

Något som gör under för omusklade hästar är Equitop Myoplast! Det går att köpa på kliniker och är helt sjukt bra. Det kostar från 700-1000kr beroende på vart man köper det, jag gav min förra häst det i två månader och det var sjuk skillnad!
Det är dyrt, absolut, en burk räcker väl ungefär en månad men det är mer som en kickstart för hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 588
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 780
Senast: Dornes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar