oki

Trådstartare
Då jag nyligen köpt mig en ny häst så är jag såklart intresserad av att veta mer om stammen på den. Dessvärre så hittar jag ingen mer info om pappan än vad man kan googla sig fram till och ja, de resultaten är ju trots allt bättre än inga alls men skulle vara kul om det gick att få veta mera. Som jag förstått det så verkar hingsten vara relativt ny i aveln så jag antar att avkommorna ännu inte kommit ut i tävlingssammanhang.
Känner ni till något om Maestro (KWPN 94-1652) e Contango - Joost så vore jag tacksam för all info :)

Sv: Maestro

KWPN har en utmärkt hemsida, ta engelska om du inte är openminded för nya språk och leta fram deras hingstkatalog. Maestro är som andra KWPNhästar på M född 94 (de döps på årgångsbokstav) och alltså inte nån ungdom. Han verkar inte varit i avel så mkt, finns ca 100 avk. Däremot gått gp dressyr.

Jo jag har kikat på hemsidan tidigare och även förstått att den första kullen är född 09. Tänkte mer på att om någon kanske kände till lite mer om hingstens egna egenskaper/temperament osv samt vad man kanske kan förvänta sig av avkommorna med tanke på den stam som ligger bakom. Farfar Contango exporterades till USA vad jag förstått och Contender och Joost ska visst vara hyfsat kända namn inom hoppaveln (?) men mer än så vet jag inte.

Själv är jag väldigt grön i ämnet (dock läraktig o intresserad) avseende denna ras så all tänkbar info tas tacksamt emot :)

Min häst som är just en 09 har hittills enbart visat positiva egenskaper men vi har ju såklart inte hunnit så långt ännu... :grin:

Hingsten Maestro ska tydligen under tävlingskarriären hetat Montango och reds av Steffen Peters.
Ingen som känner till något?

Det enda vet är att du börjat med fel sort ;)
Lämnade den sporten för travet och aldrig ångrat en dag...

Enda positiva är att dom hästarna får sina vet.besök sponsrade av försäkringsbolagen...

Contender var en hingst som jag gillade skarpt.

Det enda vet är att du börjat med fel sort ;)
.

:rofl: Du är inte den enda som tyckt så :rofl:
Faktum är att jag började min bana i ridsporten men efter 30 år på "andra sidan" så hade jag uppnått de flesta av mina mål, det gav ingen ytterligare tillfredsställelse.
Då måste man prova något annat för hästarna går ju inte leva utan :laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 508
Senast: Dopy
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 089
Senast: cirkus
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Hundhälsa Hej, Jag vill ha all info kring katarakt, de ärftliga varianterna. Hur ser prognosen ut? Är främst intresserad av prognosen för Bakre...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka