Män som ammar....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
Såg ni tvprogrammet tidigare i veckan om att män har mjölkkörtlar och kan producera mjölk?

Forskarna var oense om huruvida det var möjligt att "föda upp" barn på mjölken men, men.
Svara nu på en hypotetisk fråga

Om 5 år är det säkerställt att män kan amma.
Gör era gubbs det då - och - skulle ni tycka det var ok ???
 
Sv: Män som ammar....

Min sambo ammar inte, och jag skulle också föredra att han inte gör det.
 
Sv: Män som ammar....

Såg inte programmet så jag vet inte vad som sas, jag vet att män i vissa fall kan producera små mängder mjölk (tror det kallas "häxmjölk? ) men att det skulle var sådna mänger att det går at tföda et barn på...nä d hade naturen sett till att det var så tidigare. MEN OM det var möjligt, så javisst. varför inte?
Faktum med at tjag gladeligen skulle överlåta den upgiften, Jag tilltalas inte alls av tanken på att amma.tvärtom faktiskt Men jag kommer nog göra det i allafall eftersom de är det bästa för barnet (om allt fungera som det ska alltså)
 
Sv: Män som ammar....

Låter som en toppen idé så mycket göbben gnällt om att det bara är jag som kan amma och kännt sig lite maktlös när Hampe skriker och han bara vill mysamma lite och pappa inte kan,så fasen vet om han inte tyckt det varit en bra idé...
 
Sv: Män som ammar....

Aldrig i livet att jag vill dela med mikg när dn dagen kommer *snål*. Min sambo hade dessutom blåvägrat, han är lite känslig;)
 
Sv: Män som ammar....

Som mat - nej - eftersom det skulle störa min egen produktion och jag skulle vara "beroende" av att han tog sin del varje dag.

Men som mys - absolut!
 
Sv: Män som ammar....

Min man vill gärna appa (som att amma fast utan mjölk, bara för tröst/mys) om vårt barn visar sig gilla det. Så om det skulle gå att amma på riktigt skulle han självklart vilja göra det. Trots att vi inte har fött vårt barn ännu oroar han sig redan lite för att komma utanför pga att han inte kan amma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 929
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 027
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 434
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp