madrass till gammal hund

Buck

Trådstartare
har en 13 årig tik som är i behov av en lite bättre säng. hon har mest bara haft tunna hund sängar där hon mer eller mindre ligger direkt på golvet. hon har dock trivts med det och ligger hellre på golvet då det är varmt.
men efter livmoderinflammation som hon nätt och jämnt överlevde så tycker jag att hon förtjänar en bra säng som faktiskt ger stöd och inte gör henne mer knackig i lederna än hon är.

funderar på hööks memoryfoam säng men är rädd att den är för hård, eller deras andra tjocka säng men den är jag rädd blir för mjuk och fluffig..
till våra förra hundar så har vi haft vi en sån 4kantig läderklädd skumgummi säng. vilket var perfekt i fråga om mjukhet men ändå stabil och lättstädad. har inte sett några sånna på ett väldigt bra tag dock.
och den vi hade åt förra hunden upp för en 15 år sedan..

vad finns det för olika madrasser/sängar? inte på tok för dyra ;) max 5-600kr

har en 13 årig tik som är i behov av en lite bättre säng. hon har mest bara haft tunna hund sängar där hon mer eller mindre ligger direkt på golvet. hon har dock trivts med det och ligger hellre på golvet då det är varmt.
men efter livmoderinflammation som hon nätt och jämnt överlevde så tycker jag att hon förtjänar en bra säng som faktiskt ger stöd och inte gör henne mer knackig i lederna än hon är.

funderar på hööks memoryfoam säng men är rädd att den är för hård, eller deras andra tjocka säng men den är jag rädd blir för mjuk och fluffig..
till våra förra hundar så har vi haft vi en sån 4kantig läderklädd skumgummi säng. vilket var perfekt i fråga om mjukhet men ändå stabil och lättstädad. har inte sett några sånna på ett väldigt bra tag dock.
och den vi hade åt förra hunden upp för en 15 år sedan..

vad finns det för olika madrasser/sängar? inte på tok för dyra ;) max 5-600kr
Biabädd?

Hööks memoryfoam är underbar, hälsar våra tre. Nu har vi lite tyngre hundar, jag vet inte vilken ras du har. Men just att det övre skiktet ger lite mjukhet men ändå fast stöd gör att samtliga tre väljer dessa framför madrasser och biobäddar.

Hööks memoryfoam är underbar, hälsar våra tre. Nu har vi lite tyngre hundar, jag vet inte vilken ras du har. Men just att det övre skiktet ger lite mjukhet men ändå fast stöd gör att samtliga tre väljer dessa framför madrasser och biobäddar.
hunden är i storlek med en liten schäfer. ska till hööks idag så kollar lite mer på den då :).

Jag har en IKEA-resårbotten till Monster, inte en av deras dyrare - men så sover han mest i min ändå, om sanningen ska fram....

Jag har IKEA-resårmadrass till Monster, inte en av deras dyrare - men så sover han mest i min ändå, om sanningen ska fram....
voven tycker att sängen blir för varm ;) eller så tycker hon att matte är lite väl jobbig att sova bredvid..

@escodobe JA! det var nog sånna vi haft tidigare :). de ser dock "sladdrigare" ut i fusklädret än vad jag kommer ihåg.. kommer ihåg den som mer slät och med sluttande sidor.

men då den ligger typ i samma prisklass som hööks, vilken hade ni föredragit till tanthund?

Jag är inte särskilt förtjust i biabäddar, främst för att hundarna inte gillar dem. Dessutom är de snuskigt dyra i original. För det priset tycker jag de är för tunna i bädden, för dåliga i stabilitet och för sladdriga och tunna i täckmaterialet.

Biabädd eller den billiga biabäddskopia som finns på Biltema. Min valp har sådana och är varm av sig, men jag har upptäckt att det hjälper bra att klä in bäddarna i gamla lakan så att hon inte ligger direkt mot bädden. Inte överdrivet tjusigt alla gånger, men hon älskar verkligen sina bäddar.

Kan tillägga att vi haft två från Biltema, men de sprack väldigt snabbt i sömmarna bägge två. Deras material är betydligt styvare och jag får uppfattningen att det tär på sömmarna.

Biabädd eller den billiga biabäddskopia som finns på Biltema. Min valp har sådana och är varm av sig, men jag har upptäckt att det hjälper bra att klä in bäddarna i gamla lakan så att hon inte ligger direkt mot bädden. Inte överdrivet tjusigt alla gånger, men hon älskar verkligen sina bäddar.
jag tycker att biltemas är jättetunn i botten, jag hade velat ha någon mer dyna eller nåt i.

Jag är inte särskilt förtjust i biabäddar, främst för att hundarna inte gillar dem. Dessutom är de snuskigt dyra i original. För det priset tycker jag de är för tunna i bädden, för dåliga i stabilitet och för sladdriga och tunna i täckmaterialet.
ja de känns lite som att man vill ha en ganska slät/spänd bädd. för är den för mjuk så att hunden sjunker ner så blir den för varm och ligger hellre på golvet :/.

måste ha kollat fel på biabädd priset innan :eek: för nu såg jag att en stor kostar upp mot tusenlappen :crazy:.

kör in om biltema också och ser om de har kopian där och hur tjock den är :angel:. såg trevligare ut på bild i alla fall.

ja de känns lite som att man vill ha en ganska slät/spänd bädd. för är den för mjuk så att hunden sjunker ner så blir den för varm och ligger hellre på golvet :/.

måste ha kollat fel på biabädd priset innan :eek: för nu såg jag att en stor kostar upp mot tusenlappen :crazy:.

kör in om biltema också och ser om de har kopian där och hur tjock den är :angel:. såg trevligare ut på bild i alla fall.

Du kan ju kolla om du hittar biabädd på blocket, jag ser sådant lite då och då :)

Vi har dels Hööks (alla har vars en) sedan har vi billiga madrasser från Jysk (som jag sytt överdrag till av fuskläder) och ett par köpta tygbäddar (luddiga i ljust tyg från Rusta) där jag bytt madrassen till Jysk barnmadrass som har bättre stuns.

Lite pyssel, men billigt och ändamålsenligt.

Jag har tittat dels på Hööks, jag gillar deras grejer, dels på Jysk och IKEA. Det finns ju babymadrasser i memoryfoam men det kan ibland löna sig (vid rea) att köpa en fullstor och klippa i lagom bitar.
Kika på Blocket med, jag hade inte köpt en begagnad madrass till mig själv men hunden lär inte bry sig ;) .
Dessutom, köper man en baby- eller barnmadrass så känns det inte lika ofräscht som om det kan ha varit en gammal gubbe som sovit i den :yuck:.

Tillägg igen: jag har sytt egna överdrag till Hööks-madrasserna för våra djur gillar luddigt. Så jag tog gamla traditionella hundplädar i grått och ett fodertyg som undersida. Mycket bra och enkelt, och bra när det är tvättdax.

Jag tycker att gamla Biabädden höll jättebra men den sista jag köpte gick sönder väldigt fort. Biltemakopiorna håller visserligen inte heller men de är å andra sidan så billiga att det känns överkomligt. Nu är planen att testa en Hööks-madrass för gammelvovven och se vad han gillar den!

Back on track har väl en hundbädd i memoryfoamliknande material? Som har samma egenskaper som deras andra produkter. Vet flera som har BoT täcken på sina äldre/skadade hundar med framgång. Så de kanske kan vara något? Lite dyrare än Biltema såklart, men billigare än en Biabädd! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 370
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Kära allvetande Buke-orakel... När jag köpte min säng (resårbotten) för en 8 år sen så blev den en "grad" för hård (pga att jag den...
2
Svar
29
· Visningar
7 843
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 339
Senast: mmbot
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 484
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar