Maclaren drar tillbaka barnvagnar pga skaderisk

Sv: Maclaren drar tillbaka barnvagnar pga skaderisk

Undra hur tillverkaren resonerade när den första olyckan kom till deras kännedom, och den andra, tredje, fjärde osv... Borde de inte reagerat tidigare??:confused:

Orsaken är att minst tolv barn tvingats amputera fingertoppar – efter att ha fastnat med fingrarna i paraplyvagnarna när de fällts upp.

Låter helskumt - min enda tanke är att Barnen inte har Någonting att göra i direkt närhet till vagnen när denna fälls ut/ihop, oavsett vilken vagn/tillverkare det än må vara...

Visserligen inte, men..
1: Barn gör inte alltid som man vill, dvs att även om de egentligen inte SKA vara i närheten så kan de ju vara där iaf, och det kan ju röra sig om något äldre barn också, som försöker fälla upp den själv.
2: Oavsett om de ska vara där eller inte så ska de ju inte behöva skada sig så svårt på vagnen att amputation blir nödvändig (och särskilt inte i så många fall)

Jag har inga planer på att skaffa en maclaren, men jag är nyfiken på vad för mekanism denna barnvagn har som är en benkrossare, som skiljer sig från andra vagnar? Kan vara bra att veta...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka