Macbeth xx rp 104

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har någon info om denna hingst? Jag vet att han är död och stod i Jönköping. Men vet någon vad han gjort, antal avkommor osv?
Tacksam..

Sv: Re: Macbeth xx rp 104

En av hans avkommor står på ridskolan VKRK (vkrk.se). Han heter Kairon, men hans mamma var tydligen blandning islandshäst och fjording så han blev inget riktigt fullblod x'd Snäll är han iallafall :)

Sv: Re: Macbeth xx rp 104

Har för mig att vi har en häst i stallet efter honom. Hans mamma var korsning russ-fjording (!) tror jag men Zic-Zac som han heter är jättefin! Still goinng strong; f. 1991 och tävlar för nuvarande LC-LB hoppning och debutant fälttävlan tror jag. Gått högre i sin ungdom har jag för mig. Trots att mamman var en lite skum korsning har han en supertrevlig, sportig typ och bra galopp! Gulbalack och har fått en ål på ryggen efter sin mamma!

Sv: Macbeth xx rp 104

Ja, Zickes mamma hette/heter Lina (vet inte vilka du menade hade blandat ihop det, Lina nämns väl inte i tråden?)

Jag kan nog inte vaska fram så mycket i den stammen. Jag såg bara på ASRP att Lina var e. Lucas u. Lillan och jag har egentligen bara hört av Zickes nuvarande ägare att de förra ägarna sagt att mamman var korsning russ/fjording... Om du vet något om dessa får du gärna skriva en rad om dem, alltdi kul att läsa! Sen undrar jag hur en korsning mellan fjording och russ ser ut också!;)

Min lillasyster har en Mac Beth-avkomma, Mac Flurry, f 1996 u Fiddeli e Ashurst Wonder RNF 8:

27468607.jpg

27468615.jpg

27468609.jpg

27468616.jpg

Hej. Jag äger ZicZac nu och har haft honom i ett år. Tidigare stog han i Örebro hos familjen Sindahl och innan det familjen kvick. Det är dom ägarna han har haft förutom upp födaren. Han är en helt underbar ponny som hur snäll som helst :D hans bästa gren är fälttävlan som han älskar, han har tävlat upp till ** fälttävlan under sina år !

Ja, Zickes mamma hette/heter Lina (vet inte vilka du menade hade blandat ihop det, Lina nämns väl inte i tråden?)

Lina står som mamma åt Kairon, därför funderade jag på om det kunde vara samma mamma.

Oavsett vore det kul att veta om det är Lukas som är fjordhäst eller russ, finns ju godkänd hingst med det namnet inom bägge raserna (russet Lukas 48 är i och för sig född 1913).

Hej.
Hade själv en Sv. ridponny, c-ponny sto född 1991 efter Macbeth xx. Aisha och jag tävlade under åren 1997-2001 upp till Msv B i hoppning. Tyvärr avslutades hennes liv abrupt 2001 när hon fick höger bakben avsparkat av en annan häst i hagen. Vi hann tyvärr bara starta 5 Msv innan detta hände, hon spåddes annars en lysande karriär på hoppbanorna. Hennes mamma Frida (welsh-partbreed med några stänk islandshäst var född 81-82 någongång) Ifall någon skulle kunna vaska fram något om henne skulle jag vara tacksam. Men vet dock inte om det går.
Med vänliga hälsningar
Eveliina Lassila

Hej!

Jag har en avkomma av mac beth, som är min foderhäst! (:
Han heter Bethzon och en brun ponny på 145 cm hög!:D

Jag har en foderhäst som är en avkomma från Mac beth. E: Mac beth U:Fiddeli UE: Ashurst wonder. Han är en 16 årig, brun ponny på 145 cm.:D

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 599
Senast: iNHALE
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 451
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka