Mac-fråga ..

californication

Trådstartare
Någon som är kunnig här ? :d
Undrar nämligen , hört olika åsikter och så; kan man ha Windows XP på Mac eller ej ? :d Eller är man körd och måste köpa PC ? :bump:
 
Sv: Mac-fråga ..

Har för mig att det går, men smartast är väl att änvända Mac-saker till en Mac ;)
 
Sv: Mac-fråga ..

är väl bättre du köper en begagnad maskin och har XP på den..
 
Sv: Mac-fråga ..

Njae .. jag vill helt enkelt ha Mac , men det enda problemet är ju att de flesta program enbart går till Windows . Eller det kanske har blivit bättre på den fronten ? Isånnafall vore det kanon . :idea:
 
Sv: Mac-fråga ..

Är nyfiken på varför man absolut vill ha Mac, men köra WinXP på den? Vad är meningen s.a.s. :confused:
 
Sv: Mac-fråga ..

Jag vill ha möjlighet att kunna köra den som vanlig mac senare . Så enkelt är det hehe . Men jag tycker det skulle kunna vara bra om man kunde ha windows på den , då det är en fördel i skolan . :)
 
Sv: Mac-fråga ..

Nja idag är uppbyggnaden stor skillnad mellan PC och MAC men det finns program "emulatorer" som gör att man kan göra visa windows program på en MAC.

Detta går lite slöare eftersom den är tvungen att tolka om all trafik.

Nu vet jag inte hur bra de är eller vad de kostar men det finns som sagt emulator program som kan köra windows program på en MAC.
 
Sv: Mac-fråga ..

californication skrev:
Någon som är kunnig här ? :d
Undrar nämligen , hört olika åsikter och så; kan man ha Windows XP på Mac eller ej ? :d Eller är man körd och måste köpa PC ? :bump:

Du kan köra Windows på Mac med ett program som heter Virtual PC. Meningen med det är dock inte att alltid köra Windows på Macen, men för att kunna köra program son endast finns till PC på Mac. Rekommenderar dig hellre att köpa en PC.
 

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 012
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 707
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: valy
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 141
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp