Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Skulle rekommendera att skriva en matdagbok och försöka se om något utlöser mer än det andra.
Vid misstanke om gluten -sluta inte äta på egen hand, det ska i så fall utredas och har du då slutat äta så kan man inte se lika tydligt på tarmluddet eftersom detta växer tillbaka efter en tid.
Det är ett barn vi pratar om, men tänkte jag lägger tråden här då det inte direkt handlar om åldern på personen utan mer medicinskt då vem som helst kan drabbas av det. Tänkte att jag får mer svar här
Jag tror det är bättre att tjejen får en ordentlig utredning.
Kan vara allergi, kan vara magkatarr, kan vara btrist på något. Eller vad som helst egentligen...
Finns dom som det kommer upp på igenom om dom inte äter tillräckligt regelbundet. Om man äter för mycket åt gången. Har magkatar. Stressar när dom äter. Finns hur mycket som helst. Bästa är nog en ordentlig undersökning.
För mig blir det så när jag har magkatarr. Blir att jag äter lite och sen måste sluta annars blir jag totalt illamående och kallsvettig. Brukar gå över om jag lever på soppdiet äter ofta i nån vecka. Fått råder av läkare att äta sådant som fungerar för mig och hålla mig till lättsmält mat men hela tiden ha lite i magen om jag börjar känna av det.
Men så klart det kan vara andra problem som orsakar det för någon annan. Speciellt för ett barn är det läkare som gäller.
Be henne kolla upp det hos läkare, se om hon kan få gå igenom en gastroskopi. Kanske kan vara magsår eller ännu värre. Behöver ju inte vara något allvarligt heller men bara för säkerhets skull.
För mig blev det så när jag mådde dåligt psykiskt. Gick till hur många olika läkare som helst och ingen hittade någonting. Det hela vände när saker och ting började ordna upp sig och jag fick ordning på livet igen.
Det kan vara så många olika saker så kolla upp det istället för att försöka lösa det själva. Får hon dessutom inte behålla maten då är det verkligen dags!
Det låter ungefär som när jag får problem med magkatarr. För mig är det värst under morgontimmarna, men överlag jobbigt så fort jag ätit något. För att inte spy måste jag äta långsamt och ytterst små portioner.
Hoppas det går bra och ni får bra hjälp och svar av vårdcentralen.
Jag tycker det låter som magkatarr, men till barn är det ändå läkarens rekommendationer som gäller vid behandling. Oftast räcker en kur för att hejda den onda cirkeln man hamnat i. Lycka till!
Jag tycker att även fast du tar kontakt med vårdcentralen ska du fundera på hur hon äter. Prova var 3:e timme att ge henne ngt, kolla tex verum hälsofil- blir hon bättre? /sämre? Ta ett livsmedel i taget...
Jag har haft perioder då jag ofta mådde illa och även spydde efter att jag åt. Jag hade irriterad magslemhinna och efter en tvåveckors kur med losec har det gått över (det har i och för sig återkommit efter något år men i alla fall)
Såg nu att det är ett barn det handlar om, då är det väl helt klart bäst att gå till läkaren om du/föräldrarna inte redan gjort det?
Hundavel & Ras Det är ju rätt stor skillnad på tex föl och hundvalpar. Du får 1 föl i taget, ett föl som sedan går med sin mamma i minst 6 månader och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.