G
Gisburne
Visste inte om tråden passar bättre här eller under Grundutbildning. Mitt sto (7 år) lyssnar fruktansvärt dåligt på skänkeln emellanåt. Idag var det katastrofalt, hon skrapade båda mina ben mot träd så jag är alldeles blå! Detta trots att jag försökte styra henne åt sidan för att undvika träden. Hon är inte så vidare dressyrriden vad jag vet, och när vi tränade som mest dressyr för 1½ år sedan hann vi inte komma så långt innan hon blev skadad. Då reds hon inte alls på 3 månader, sedan mest rakt fram i skritt, trav och galopp under 3 månader för att bygga upp kroppen igen, och efter det har hon haft semester (skulle fölat nyligen, men det blev inget) i cirka ett år. Så vi har fått börja om från början nu, förra veckan.
Är sporrar det enda raka, eller vad ska jag göra? Hade inte tänkt pusha henne så mycket nu i början, eftersom hon inte har någon kondis, och nu skrittar vi bara i skogen med någon minuts trav per pass. Så det känns lite fånigt att ta till sporrar för att inte bryta benen i skogen, men jag kommer inte på något annat. Självklart ska hon börja markarbetas igen när hon fått upp flåset lite, men fram till dess då?
Är sporrar det enda raka, eller vad ska jag göra? Hade inte tänkt pusha henne så mycket nu i början, eftersom hon inte har någon kondis, och nu skrittar vi bara i skogen med någon minuts trav per pass. Så det känns lite fånigt att ta till sporrar för att inte bryta benen i skogen, men jag kommer inte på något annat. Självklart ska hon börja markarbetas igen när hon fått upp flåset lite, men fram till dess då?