Lyssna på andra?

S

sunnyday

Ska man göra det?

Fick precis höra att jag absolut inte ska ta hem min häst då jag kommer förstöra henne!? :confused:
Detta var av personen som sålde hästen till mig. Varför sälja häst till nån man inte tror kan ta hand om den och klarar av den? Det förstår jag faktiskt inte!! :crazy: :mad:

Jag vet att det inte är den lättaste hästen, men jag är ju villig att lägga ner mkt tid på henne och verkligen förbättra både mig och henne!
:love: Detta är en helt underbar häst! Men ska man lyssna på andra eller göra de man själv tror är rätt?

Eller är jag så dum och okunnig som hon säger!?
Borde hon väl sagt nått tidigare!? :confused: (köpte hästen för mer än ett år sedan... )

*suck*

Sv: Lyssna på andra?

Kan det vara så att personen som sålt hästen har svårt att släppa kontrollen, och att hon "har kontroll" så länge du har hästen hos henne (antar att hästen står hos henne)??

hästen stor hos fodervärd, men denna person tränar för den förstnämnda = fortfarande kontroll... :crazy:

En fråga jag har är varför man köper en häst o sen sätter ut den på foder? Om jag köper en häst så vill ju jag givetvis ha den o rida på (om det är en ridhäst vill säga)

Köpte henne för mer än ett år sedan, hade inga direkta planer på att lämna ut henne på foder, men blir inte alltid som man tänkt sig... flyttade till annan ort osv.. Därav fodervärden...

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 275
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka