Lysrörs-placering?

Krans

Trådstartare
Hej! Vågar man placera ett lysrör( modell litet och nätt i plast)i taket inne i boxen? Takhöjden är 260 cm.Hästen är 150 cm i mkh.Hur skulle ni göra?
 
Vi har satt våra lysrör utanför boxen så ljuset ändå faller in i boxen så att säga. Skulle aldrig våga ha de inne i själva boxen, de blir rätt stora om de reser sig upp tex.
 
Vi har satt lysrör riktade snett inåt boxen, men satt i kanten/mot väggen. Ingen som kan slå i huvudet men ger väldigt bra ljus i boxen.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 278
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 703
Senast: Ramona
·
Anläggning Hej! Vet att det finns många trådar kring detta. Men.. jag har ett litet dilemma. Vi flyttade till vår gård nyss och har en hel del...
Svar
11
· Visningar
1 921
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 337
Senast: KattisL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp