Lysinhalten i "avrunnen" betfor?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare molly69
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 830
M

molly69

Enligt mitt foderstatsprogram så kan jag komplettera lysinhalten med 0,5 kg betfor. Vill hälla av sockret då hästen blir lite gallig av melass. Undrar då vilka näringsämnen som försvinner med vattnet så att säga.

Någon som vet?

Sv: Lysinhalten i "avrunnen" betfor?

Nu är inte jag helt säkert på det här, men eftersom lysin är en aminosyra och protein är uppbyggt av aminosyror och växten är uppbyggd av protein så borde det ju finnas i själva betforn ?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
803
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
603
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka