M

miisen80

Hur behandlar jag detta bäst?
(hästen är kollad av vet och står för tilfället på djursjukhus dock av annan orsak)
Vet att de masserade in arnika och bandagerade sedan, hon är dock fortfarande rejält svullen, ska höra med vet men det finns kanske några andra bra huskurer?

Sv: Lymfangit

Jodopax omslag avände jag till min häst på vets, inrådan. Hästen ska röra på sig för att få igång blodcirkulation osv men eftersom din står på djursjukhus antar jag att det inte går?

Hon kommer hem i dag :D och ska förmodligen gå i hagen som vanligt.

Vet du varför hon fått lymfangit? Om det inte är ett öppet sår kan du lägga jodopax omslag i några nätter och låta henne vara naken på benet ute. Samt gå promenader på ca halvtimmen om dagen om hennes andra skada tillåter det.

Det kom efter att hon legat och sprattlat i boxen, inga synliga sår.

Hej

Hur gör ni jodopax omslagen? bomull som dränks i jodopax eller vad?
Min häst har en sårskada på höger framben idag kommer vetrinären hem för att ta bort dränaget som sitter nästan uppe vid armbågen. svullnade har gått neråt sitter i knä och kota nu. skall hon lindas där? hörde att lymfangit oftast är i bakben kan det uppstå i frambenen?

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 396
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 427
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
627
Senast: FrDrake
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Tillbaka