Lydnadskurs!

Lady_A

Trådstartare
Idag har jag anmält mig och jycken till en kurs i tävlingslydnad!!!:eek::eek:
Den drar igång om några veckor. Första kursen någonsinn för både mig och ho nom. Pirrigt med superkul!! Kursmålet är att träna in alla moment för LK:1.

Som om den här filuren kommer klara det! :D

DSC00425.jpg

Fast han kan faktiskt se intelligent ut också:

DSC01077.jpg

Vad har ni för planer och mål under våren??

Sv: Lydnadskurs!

Vad roligt!

Jag ska gå en allmänlydnads kurs med min unga salukitik. Den börjar inte förrän i mars, men jag längtar lite redan. Tills dess håller vi till godo med de fria träningarna som klubben har varje vecka. Vi tränar lydnad mest för skojs skull (och för att det är en fördel i vardagen såklart), men det vore även roligt att ev. prova på att tävla så småningom.

Så hur tror ni det kommer gå för den här tokan?
25656350.jpg

25656310.jpg

Jag har även tänkt prova att ställa ut henne till våren/sommaren.

Senast ändrad av en moderator:

Åh jag skulle också ha gått lk 1 kursen nu som startar i april, men jag måste tyvärr avstå från kurs denna termin ..

Supertrist ...

För magen skull?? När tänker bebisen titta ut?? Du är så fiiin med din mage! :)

Vad kul för dej att gå lydnadskurs!
Jag gick en i höstas och har som mål att forsätta jobba med momenten. Det går segt för oss, men så länge det är roligt ska vi fortsätta träningen.

Jag och min hund ska gå en agilitykurs i vår, och en freestylekurs.
Ser mest fram emot freestylekursen :).
Här är en liten huvudstudie på mitt söthjärta:

001.JPG

För magen skull?? När tänker bebisen titta ut?? Du är så fiiin med din mage! :)

Tack :laugh:

Ja den lilla ängeln i magen kommer titta ut i slutet av mars och då börjar kurserna, ett tag inbillade jag mig att jag skulle fixa det men....

...nja det tar nog sin lilla stund att komma in i mammarollen :D

Vi får träna så bra det går på egen hand, klubben har ju träningskvällar och så ..

Det kommer gå jättebra för er! Flipper var ju grymt abitiös när ni tränade i Tripphult! :)

Mitt mål med 2009 är att få första pris i Lk1an, och bli så gott som klar med LK2an.

Den 25:e jan kommer jag att göra inträdesprov för lk:1 kurs som även tar upp lydnadsmomenten i brukslydnaden. (Praktiskt eftersom jag inte vet vilket håll jag vill gå åt.) Kursen startar sen i mars.

Det känns som en stor utmaning för mig med min vovve och mitt enda mål är att vi ska klara all moment "godkänt" och vovvan fortfarande tycker det är kul. :) Jag vill gärna tävla någon dag men räknar inte med det.

Haha, ja ni fick verkligen se pälsbollen från hans bästa sida! Ingen gång varken före eller efter tripphult har han gått så bra som där... Så vi ser verkligen fram emot nästa tripphult!! :)
Det är ju bara för aktivering men det ska bli kul iaf...
Zipper är ju jätteduktig ett förstapris är väl ingen match för er!

Liknande trådar

Hästvård När jag var 14, alltså 6 år sedan köpa ny häst då jag och min första häst växt ifrån varann då jag ville mera än de han hade kompetens... 2
Svar
26
· Visningar
4 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka