Rea
Trådstartare
Köpte för en tid sedan en rockard av ett tyskt märke "GERA" eller "GEFA" som var väldigt trevlig. Dock upplevde jag det som om trycket på däckeln blev för stort och har utav den anledningen lagt ned "projekt körning" i väntan på att en lösning skulle ploppa upp .
Igår började jag med att montera av hjulen som sitter på bilaxel, trumbromsad , och ser då att den bult jag trott var till "ingen nytta" i själva verket gör att jag kan flytta hela kuskbocken fram eller bak!
Kanon tyckte jag och sen drabbades jag av hjärnsläpp...1 eller 2 hack bak??? För visst måste kuskbocken bak för att skackeltrycket ska minska? Eller tänker jag helt fel nu i min iver över att ÄNTLIGEN kunna sätta fart på hästen ifråga? Tömkörning och slandragning i all ära, men det kan inte mäta sig mot att "glida fram" i vagn bakom en fin häst . Hoppas att det kommer att funka bra för ridningen ligger på hyllan låååååååååååååång tid framöver, sabbat knäna och fått ridförbud i väntan på utredning .
Har någon av er här erfarenhet av Geras rockard?
Tips och trix att tänka på?
Igår började jag med att montera av hjulen som sitter på bilaxel, trumbromsad , och ser då att den bult jag trott var till "ingen nytta" i själva verket gör att jag kan flytta hela kuskbocken fram eller bak!
Kanon tyckte jag och sen drabbades jag av hjärnsläpp...1 eller 2 hack bak??? För visst måste kuskbocken bak för att skackeltrycket ska minska? Eller tänker jag helt fel nu i min iver över att ÄNTLIGEN kunna sätta fart på hästen ifråga? Tömkörning och slandragning i all ära, men det kan inte mäta sig mot att "glida fram" i vagn bakom en fin häst . Hoppas att det kommer att funka bra för ridningen ligger på hyllan låååååååååååååång tid framöver, sabbat knäna och fått ridförbud i väntan på utredning .
Har någon av er här erfarenhet av Geras rockard?
Tips och trix att tänka på?