Nussikan

Trådstartare
Måste bara få skryta lite :p

Var på utställning med mitt senaste nyförvärv i Borås i helgen. Det var hans första utställning så jag hade ingen aning om hur han skulle ta det eller hur det skulle gå för honom, vet ju att han är fin men det är ju alltid så olika från domare till domare.

Han var superduktig! Tyckte inte om att vara själv i buren från början så det blev mycket bärande men efter ett tag gick det bättre. Så var det dax för första bedömningen och till våran stora förvåning blev han både EX 1 och BIV! Gissa om matte blev stolt! :love: Sen skulle ju domaren nominera till panel bland dagens katter och tror ni inte han blev dommarens favorit bland ungdjuren! så det blev upp till panel! :banana:
Vid det här laget trodde jag nån skojjade med mig :p

Sen var det efter mycket väntan dax för panel. Det var hård konkurrens och det var olidliiiiigt spännande! Så vinner han den oxå! Så han blev alltså BIS-U på sin första utställning! ingen dålig början på karriären! ;) Har redan fått två spekulanter som vill ta en kull efter honom när han har växt till sig (är bara 4 månader nu) :)

Bilder på spektaklet kommer snart :)

Senast ändrad:
Sv: Lycklig!

Tack! Ja min mor var den som höll i kameran så jag får vänta tills hon laddat upp dom och skickat dom till mig, om jag kan vänta :)

Tack! :)

Heulwen: Det är en brunmaskad liten birmakille :love:

Gammal bild:
{9FD6FA28-6CBB-40E6-8DC8-9D48A78677ED}.jpg

Senast ändrad:

Grattis!
Jag tyckte det var en välarrangerad utställning, trevlig, luftig lokal och bra ordning (iallafall idag).

Jag ställde Maja, som tog sin GIC! Domaren gillade henne skarp och tyckte det var väldigt synd att hon inte har något showtemperament. Omdöme: "Very pretty, what a pity she doesn't show herself at all"

Hanoo tog sitt femte CAPE, fick en underbar bedömning och blev slagen i nomineringen av en helt fantastik svartmarble-bengal. Omdöme: "Super showcondition, fantastic korat-look"

Vår uppfödning Piri Piri tog sitt första CAC, fick en mycket bra bedömning och har dessutom ett härligt sätt att umgås med utställningsbesökarna. Omdöme: "Nice but undeveloped young female, will be very interesting in a year or two"

Tack! Grattis själv! Det var inte dåligt :)

Jag tyckte faktiskt att det var lite rörigt i lördags...vi var där idag oxå men eftersom vi inte ställde någon så var det ju svårt att avgöra... Men som sagt lokalerna var superbra!

Våran lilla fick omdömet: "Excellent crazy kitten!" (han hade lite svårt att sitta still när domaren skulle vrida och vända) :)

Det hade kunnat vara Maja hennes dåliga dagar... Jag får se hur mycket mer jag ställer henne, det är inte kul för varken mig eller henne när hon är en "varannan gång"-katt. Nu gör hon ju inget, men hon ligger ju bara under en filt och är missnöjd och det gör ingen lycklig. Bättre lycka med nästa katt, heter det väl. Nästa hona kommer ju komma från egen uppfödning och då vet man lite mer om temperament och uppväxt när man väljer...

Vilken domare hade ni?

Vi hade Gianfranco Mantovani, och honom har vi gärna igen. Bra hantering av katterna, och genomtänka bedömningar. Ibland får man ju bara en bedömningssedel med "Ex, Ex, Nice, Ok, Ex, Ex". Vad ska man lära sig av det liksom?

Vi hade Raymond Alessandro Saetre, har haft honom tidigare och tycker att han är kanon, han har oxå väldigt bra hand med katterna och är väldigt personlig i sina beskrivningar, det är kul :)

Nä, det är inte kul när dom bara skriver så kort, ju mer desto bättre! (om man kan tyda det vill säga...;) )

Haha, ja jag oxå! ;)

Har blivit lovad bilderna imorgon så då ska jag lägga upp dom det första jag gör! :)

Liknande trådar

K
Övr. Katt Har länge grubblat över vad som kan vara felet med en av våra katter. Det är en så kallad vandringspokal som hamnade hos oss för ca två...
Svar
16
· Visningar
4 417
Senast: SusieQ
·
Övr. Katt ...borde inte tillåtas ställa ut. När vi kom till utställningen imorse var det katastrof. Första gången för Maja, hon var vettskrämd av...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25