Lycklig :D

E

ElinH

Startade en tråd för några månader sedan om min häst som var ett monster att sko!
Fick massa bra tips och övat massor..
Bytte hovslagare till en kvinnlig, hon är superlugn och duktig.
Idag har hon varit och slagit på skor med brodd och det har gått helt fantastiskt bra!
Är så nöjd och glad och en stor klump har släppts från min mage.
Hur ömöjligt det än verkade så gick det! Med träning och rätt människa.

Sv: Lycklig :D

Gud vad skönt att det funkar nu...:D

Aldrig kul när det blir rena kaoset vid skoning.

GRATTIS vet hur det känns
1a var en kvinnlig fungerade super. 2a en kille som iofsig var jätteduktig men min häst gillade honom inte samt att han skrek och smällde raspen i magen pö hästen samt sömstuckit henne därav av att hon var en orkan
med nuvarande som har super bra kännedom och hästvett skos hon numera utan att hon e fast bunden osv hon sommnar till och med

svarar alla :)

Ja det är otroligt skönt och jag är så glad att jag hittat en hovslagare med den rätta mentaliteten för min dam.
När sånt här funkar och man gått och gruvat sig mycket så blir man så otroligt lättad då det fungerar =)

Ja, men gud, visst är det skönt, när det äntligen fungerar:laugh:!

Har haft samma problem själv med en av hästarna, men sen vi bytte hovslagare, så har det bara blivit bättre och bättre. Ibland handlar det om "personkemi", så enkelt..vi har avverkat hovslagare efter hovslagare, medans jag varit som ett nervvrak varje gång det ska till att skos..men efter bytet för ca ett år sen, är skoning inte något vi fruktar längre!

Numer står hon och sover när han skor; i början var hon lite ängslig, men stod iallafall inte på bakbenen och försökte mörda hovis, som hon försökt göra med de andra. Hon har fullt förtroende för hovslagaren nu..Och jag med..och jag hoppas verkligen att han kommer fortsätta många år till.

Jag är så glad för er skull! Nu kan det bara bli bättre!:) Kram

På vilket sätt har du tränat? Min pålla är hysterisk vid skoning. Supermysig och cool i all annan hantering men skoningen är kaos. Hovslagaren är lugn och bra, pållan visar tydliga tecken på att hon gillar honom så det borde inte vara problemet.
Hon hoppar runt på tre ben typ heeeeela tiden, biter hovis i rumpan (inte så hårt som tur är), sist stegrade hon sig... Hon lyfter snällt på hovarna åt honom men ledsnar snart på att stå så...
Vet inte om hon är stressad eller uttråkad, det lutar åt det senare...

Jag har en kille som är 4 år! han har varit jättesvår med hovarna men nu förra veckan gick det okey!
Jag bytte hovslagare till en kille och det funkar bra på min mentalt väldigt starka häst
.Tränat att raspa själv slå på hovarna stretcha m.m.Han går barfota tills vintern så det är en sten som fallit nu när det gick bra vid första skoningen.
Jag har fått ge honom lugnande för hovslagarens skull och det känns ju inte alls bra

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 101
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
Hästhantering Vi har i våras skaffat en till häst, ett 5-årigt sto som kommer ur ett dödsbo och vars historia vi tyvärr inte vet så mycket om. Det...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 615
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar