• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pixiegnomen
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pixiegnomen

Fick ingen respons på min tråd på hopp-avel, så jag hoppas på bätter tur här!:)

Är det nån som har erfarenhet av Lux Z avkommor?

Är grymt sugen på han till mitt Cardento-Turban Rose-Tin Rocco-Cantus sto

Hon är rejält frammåt så jag undrar mest om nån vet hur pass "taggade" de blir?

Tornesch verkar ju vara en riktig filbunke så där ser det ju lovande ut.
Undrar lite om Orlando oxå. Tycker han verkar så fin och härstamningen är ju kanon!

Alla tips mottages tacksamt! Börjar få smått panik :crazy:

Sv: Lux Z

Torneesch är en höjdare o jäkligt vettig i skallen vad det jag har fått erfara. Undra om Helena Hugosson skall forstätta tävla honom nu eller om han lämnas iväg till nån annan höjdhoppare. Maria Gretzer igen kanske ????? Någon som också lämnat jäkligt fina avkommor är Landor S. Super fina, hög ridbarhet, mycket gång otroligt sinne för hinder o trevliga i knoppen. Lycka till!

Jag har en avkomma efter Tornesch och det är en väldigt trevlig individ. Min är väldigt ädel, med ett jättefint huvud med fint uttryck.
Han ger fina fronter säger ägarna. De avkommer jag har sett tycker jag har liknat varandra. Han går med tre andra hingstar, jag har aldrig sett att han skulle sura mot de andra o han är tillitsfull o trevlig mot människan, aldrig att han har varit nafsig eller så.Han är nu 1 år. Och hans mamma väntar föl till sommaren-med Tornesch igen!

Men för att svara på din fråga så tror jag att den hingten ger avkommor som är okomplicerade med bra temp.
Han har dessutom bra semin vilket är väldigt trevligt tycker jag.
Hoppas du får ut ngt av mitt svar .
MVH

Det är inte tillåtet att "dubbelposta" trådar, dvs lägga dem på mer än ett forum, även om man kanske kan få fler svar på det sättet...
Denna tråd låser jag nu så får diskussionen fortsätta på hoppavel, där ursprungsfrågan finns.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Hoppning till mitt sto ska betäckas å jag velar fortfarande! Är det nån som har erfarenhet av Lux z avkommer? hur de är mentalt? Är väldigt...
2
Svar
31
· Visningar
2 873
Senast: vella
·
Avel Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka