Lustig räkning

Comfort

Trådstartare
Min svindyra (enligt mig) räkning på damen förra månaden tycker jag verkar lite väl dyr...

Klinikavgift 290 kr
böjprov 605kr
Behandling 5 st Celeston Bifas (kortison:confused:) 1629 kr
Diagnostisk bedövning 2 st 900 kr

summa 4280kr

kostar verkligen bedövningen så mycket?

Sv: Lustig räkning

åh fy..jag som hoppades att de hade räknat fel:angel:

hoppas det aldrig behöver upprepas.

(vore roligt om hästen man haft snart ett år kunde komma till kval iaf...:()

Ja, det är tragiskt dyrt att gå til veterinären. Men tur iaf att kortisonet är så pass billigt som det är.

Det ser ut som en helt normal räkning, jag var på MK för ett par år sen och fick en räkning på 5 700 utan behandling.

Men jag fick en suverän utredning. :bow: Tyvärr blev hästen utdömd. :( Men det var ju inte veterinärens fel.

Konstiga vet räkningar finns det gott om...kollade igenom vår klinikräkning i går och såg att de debiterat drygt 400!kr per bandagematerial:eek: Inte nog med det, man hade dessutom debiterat för 3 bandage när hästen endast är bandagerad på två ben:cool:

Jag fick en positiv överraskning den här gången, veterinären hade skrivit bort både det ena och det andra och räkningen landade på drygt 4000 kr med sex sprutor och osteopatbehandling! :idea:

Förra gången hade de "saltat" med ett böjprov de inte gjorde men när jag kollade närmare hade de inte debiterat vaccinationen som är dyrare så jag lät det vara. :D

En annan klinik har faktiskt helt missat att skicka faktura 2 ggr (flera år sen nu så det är hundra att de inte kommer sent) :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag är ny här, och skulle gärna vill ja ha lite råd av er kloka människor. Jag har en åttaårig halvblodsvalack, som jag köpte när han...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Novali01
·
Relationer Min sambo tycks sakna all vett och logik vad gäller ekonomi. Han har bara en liten ynklig inkomst från sin pension men slösar med den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 731
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka