Lustig kiss

Fislisa

Trådstartare
Jag har en häst inhyrd på helinackordering. Det är en valack, 14år, varmblod.
Jag har märkt att det alltid är geggigt i hans box. I början när han kom hade jag spån/värmepellets, och sedan gick jag över till halm. Nu är det bara halm i hans box och det är alltid kletigt och liksom slemmigt där han har kissat. Det var lika dant när han hade spån. Jag har kollat när han kissar och han kissar inte med samma "kraft" som mina hästar, det kommer liksom mycket saktare och ser brunt ut.. Jag har aldrig tänkt på något sådant innan och har aldrig träffat på slem vid mockning innan.

Kan det vara något? Urinsten? Eller är han bara sån?
Han dricker normalt, äter som han ska, beter sig normalt

Detta är alltså inte min häst, och ägaren bryr sig inte spec mycket om hästen tyvärr. Vad gör jag?

Sv: Lustig kiss

Det enda man kan göra för att få reda på vad det är för fel, är ju att dra ägaren i örat och köra in hästen på klinik för utredning.
Kiss ska inte vara brunt punkt.

Sv: Lustig kiss

Kontakta veterinär och ta urinprov?

Som stallägare är man ju skyldig att se till att hästarna inte lider...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: Ceta
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 952
Senast: Pallen
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 495
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring