C

Ciazon

En kort fråga bara, räknas lusern som kraftfoder, eller är det grovfoder. Vad jag förstår så är det ett slags gräs eller.... :confused:

Sv: Lusern

Det räknas som grovfoder, både den hackade och pelletsen.

Sv: Lusern

Det räknas som ett grovfoder, men i pelletsform ger det knappast det tuggmotstånd som hästen normalt behöver, så ger man pellets måste man se till så att hästen får tillräckligt av annat grovfoder att tugga.

Ger man hackad lucern kan det ersätta en del av hö eller halm även "tugg- och sysslesättningsmässigt"

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 017
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25