S

Sjogren

Då är våren kommen hos oss och vi har börjat har ute våra hästar dygnet runt
(om vädret är torrt även under natten) Gräset ar ju inte börjat växa i så mycket i hagarna än så vi fodrar med hö-silage. Tyvärr så är värdena i höet inte de bästa så han har fått stora mängder grovfoder. men nu när de går ute dygnet runt får ju alla hastar lika många kilon vid varje fodergiva. så jag har fått minska mängden kan denna förlust kompenseras med lusern?

Sv: Lusern

Ja, det andra alternativet är ju också att göra en "matfålla", det har vi gjort med våra hästar så gammelfarbron kan så i den ett par timmar om dagen och äta den extra mat han behöver.

Liknande trådar

Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Häst med mycket fullblod, faller lätt ur. Vid denna tiden förra året blev han som en sticka men det var ju också ett extremår. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 206
Senast: mackan
·
Foder & Strö För två veckor sedan tog jag över två shettisar som alltid stått på box, de var inne ca 15-08 med i princip inget strö men alldeles för...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: A_NN_A
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka