Y
YellowGiraff
Sv: LURAD!!! av hästskojare? långt…
Slå hästen, sparka den
Slå hästen, sparka den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fjunet skrev:Lycka till den 28:e när du ringer SSS.
Som jag skrev, hon är välkommen hit och du får betalt för henne. Barnfritt med en shettiskompis, bli inkörd och gosad (om man nu ens kan komma nära henne).
Stisse skrev:Näe precis----> jag hade hellre gett pengarna till
världens barn eller något liknande.
Eller ego-shoppat litet kläder.
Hade nog fått två mindre kristallkronor
eller en stor.
Kostat på fler träckanalyser......
När jag tänker efter så
är det ju rätt mycket pengar att bara ge bort
..liksom
Qyenn97 skrev:Haha hellre köpa kläder för de pengarna än ge bort dom till såna idioter
Nej min dotter hann inte skadas men det var väldigt väldigt nära flera ggr de dagarna vi hade hästen hos oss..Bumbiiii skrev:Några kommentare du borde fått hästen tillbaka eller alla pengar. jag tycker du borde anmäla dom egentligen man sparkar inte en häst bara för den inte gör som man vill det var kanske därför hästen inte gillade barn jag är chockad just nu. det blir ju djurplågeri till slut. stackars hästarna där. din dotter skadades inte allvarligt då?
Oj är det ett svartskimmel shetlandssto?The Bride skrev:Har varit med om nästan samma sak... ingen som vill ta hand om en fem-årig ponny som är opålitlig i hantering och inte kommer kunna ridas annat än högst promenadridning p.g.a. pålagringar i båda bakknän och hälta plus fler diffusa smärtsymptom? Vår nyinköpta ponny får ont om hon rids och har ont om hon inte rids. Skulle passa som en ren sällskapshäst till en rutinerad vuxen som har gedigna hästkunskaper - då är hon jättego! Den som vill veta vilken säljare den ska akta sig för bör PM-a mig eller e-posta för ett svar...
Men tro på sjutton att jag missade tel-tiden.Fjunet skrev:Ringde du? Hur gick det?
Stisse skrev:Kronofogden har man ju funderat litet på och tänkt att
de har nog fullt med ärenden gällande de här skojarna
men man vet aldrig.
Jag har ju säljarens person-nummer och tillgång till en upplysningstjänst via mitt företag.
Om jag har en fordran på den här säljaren så borde jag väl lagligt
kunna ta uppgifter.
Det måste jag checka upp, alltså vilken laglig rätt jag har att ta upplysning.
Bara en liten kommentar om detta. Har själv företag o har jobbat inom ekonomibranschen tidigare. Du kan alltid ringa till KFM o fråga om personen ifråga ligger skuldförd hos dem. Då får du reda på exakt belopp och om det är skatte- eller privatskulder. Detta är offentliga uppgifter så du behöver egentligen ingen direkt anledning för att ringa o fråga även om man oftast har det iaf.
Lycka till!
Eller ringt igen?Fjunet skrev:Har du fått svar på ditt mail?