LURAD!!! av hästskojare? långt…

Sv: LURAD!!! av hästskojare? långt…

Slå hästen, sparka den :mad:

Lycka till den 28:e när du ringer SSS.
Som jag skrev, hon är välkommen hit och du får betalt för henne. Barnfritt med en shettiskompis, bli inkörd och gosad (om man nu ens kan komma nära henne).

Fjunet skrev:
Lycka till den 28:e när du ringer SSS.
Som jag skrev, hon är välkommen hit och du får betalt för henne. Barnfritt med en shettiskompis, bli inkörd och gosad (om man nu ens kan komma nära henne).

Vad roligt om hon kunde få ett sååå bra hem :love:
Hon ska vara inkörd men vi hann aldrig prova.

Hon hade gulliga egenskaper med vuxna men lynnig med barn. Fast hon måttade en spark mot en
medryttare som bara stod lugnt i närheten och pratade. Tur att sparken endast tuschade.

Tror att en sån här häst kan bli en väldigt bra häst när de väl litar på den som handskats med den.
Tror nästan att de kan bli extra tillgivna med rätt omvårdnad.

Stisse skrev:
Näe precis----> jag hade hellre gett pengarna till
världens barn eller något liknande.

Eller ego-shoppat litet kläder.
Hade nog fått två mindre kristallkronor
eller en stor.
Kostat på fler träckanalyser......;)
När jag tänker efter så
är det ju rätt mycket pengar att bara ge bort
..liksom:crazy:

Haha hellre köpa kläder för de pengarna än ge bort dom till såna idioter;)

Qyenn97 skrev:
Haha hellre köpa kläder för de pengarna än ge bort dom till såna idioter;)

:devil: :bow: :bow: :bow: :devil:

Kavaj___________500 kr
kjol____________350 kr
Ny kappa_______1200 kr
trosor 10 par_____400 kr
2 par byxor_______700 kr
en till kjol________400 kr
strumpor 10 par___400 kr
Vinterstövlar_____1100 kr
Ny mascara_______200 kr
Shoppingmiddag___500 kr
Örhängen_________100 kr
Lägger till litet
på kappan________500 kr
Fika kaffe/dopp____100 kr
Bjuder shopping
väninna på fika_____100 kr
Litet Reablusar 3 st _400 kr
Summa_______ 6950 kr

Över blir 50 kr i plånboken så att inte hundarna
pinkar på en på vägen hem från
Shoppingrundan :rofl:

Tänk om jag hade handlat på REA vad mycket
mer jag skulle ha fått :idea:

Jag hoppar in som Shoppingväninna
och blir bjuden på fika för 100 kr
:bump: :bump: :bump: :bump:

Får nog en kopp kaffe å en god smörgås
fast vi hade ju ätit en shoppinglunch redan
så då får det bli någe annat mumsigt
Du ringer väl mig när du har fått pengarna tillbaka ;) :angel:

:bump:Yes! du blir med på shoppingrundan:bump:

Några kommentare du borde fått hästen tillbaka eller alla pengar. jag tycker du borde anmäla dom egentligen man sparkar inte en häst bara för den inte gör som man vill det var kanske därför hästen inte gillade barn jag är chockad just nu. det blir ju djurplågeri till slut. stackars hästarna där. din dotter skadades inte allvarligt då?

Har varit med om nästan samma sak...:( :mad: ingen som vill ta hand om en fem-årig ponny som är opålitlig i hantering och inte kommer kunna ridas annat än högst promenadridning p.g.a. pålagringar i båda bakknän och hälta plus fler diffusa smärtsymptom? Vår nyinköpta ponny får ont om hon rids och har ont om hon inte rids. Skulle passa som en ren sällskapshäst till en rutinerad vuxen som har gedigna hästkunskaper - då är hon jättego! Den som vill veta vilken säljare den ska akta sig för bör PM-a mig eller e-posta för ett svar...

Bumbiiii skrev:
Några kommentare du borde fått hästen tillbaka eller alla pengar. jag tycker du borde anmäla dom egentligen man sparkar inte en häst bara för den inte gör som man vill det var kanske därför hästen inte gillade barn jag är chockad just nu. det blir ju djurplågeri till slut. stackars hästarna där. din dotter skadades inte allvarligt då?
Nej min dotter hann inte skadas men det var väldigt väldigt nära flera ggr de dagarna vi hade hästen hos oss..

De sade att de hade låååång erfarenhet av hästar
och man mååååste göra sig ranghög genom att slå hästarna :eek:
Jag vet att de inte har så lååång erfarenhet
och framför allt inte rätt inställning.

Jag lär min dotter att ge djuren respekt och vara vänlig och snäll med djuren :love: .
Man ska vinna djurens kärlek inte slå till sig
en ögontjänare.

The Bride skrev:
Har varit med om nästan samma sak...:( :mad: ingen som vill ta hand om en fem-årig ponny som är opålitlig i hantering och inte kommer kunna ridas annat än högst promenadridning p.g.a. pålagringar i båda bakknän och hälta plus fler diffusa smärtsymptom? Vår nyinköpta ponny får ont om hon rids och har ont om hon inte rids. Skulle passa som en ren sällskapshäst till en rutinerad vuxen som har gedigna hästkunskaper - då är hon jättego! Den som vill veta vilken säljare den ska akta sig för bör PM-a mig eller e-posta för ett svar...
Oj är det ett svartskimmel shetlandssto?

...nej det är en d-ponny, fux...mkt sorglig historia alltihop. Ett tragiskt hästliv, ledsen dotter och förlorade pengar (alldeles för mycket)...:cry: :mad: Dyyyra lärpengar blir det när man prompt måste hålla på med hästar som hobby...Sånt här skulle inte ske om det inte fanns helt hänsynslösa, giriga "out-laws" som redan är utanför samhället och som därmed tycker och kan göra som de vill...:(

Du får tyvärr lämna in en lapp till kronofogdemyndigheten och betala ca 1300:- för besväret, de pengarna får sedan den som har skulden betala in utöver skulden.

Sedan har man ju faktiskt inte rätt att sälja vidare saker hur som helst innan de till fullo är betalda, men hur det rubriceras är jag inte säker på så där hade jag ringt någon juridisk kunnig innan jag ringde till polisen.

Tråkigt är det när folk inte följer avtal och är besvärliga

Lycka till!

Apo

Fjunet skrev:
Ringde du? Hur gick det?
Men tro på sjutton att jag missade tel-tiden.
Hovslagaren var här å skodde 3 hästar
å jag glömde bort.
Jag ska mejla till dem istället för nästa tid var ju den
6/12.

Hoppas det ordnar sig...........! :crazy:

Man slutar aldrig att häpna över vilka oärliga människor det finns, det är rent sagt för:devil: -ligt..........

Lycka till! :bump:

Stisse skrev:
Kronofogden har man ju funderat litet på och tänkt att
de har nog fullt med ärenden gällande de här skojarna
men man vet aldrig.
Jag har ju säljarens person-nummer och tillgång till en upplysningstjänst via mitt företag.
Om jag har en fordran på den här säljaren så borde jag väl lagligt
kunna ta uppgifter.
Det måste jag checka upp, alltså vilken laglig rätt jag har att ta upplysning.

Bara en liten kommentar om detta. Har själv företag o har jobbat inom ekonomibranschen tidigare. Du kan alltid ringa till KFM o fråga om personen ifråga ligger skuldförd hos dem. Då får du reda på exakt belopp och om det är skatte- eller privatskulder. Detta är offentliga uppgifter så du behöver egentligen ingen direkt anledning för att ringa o fråga även om man oftast har det iaf.

Lycka till!:)

Har du fått svar på ditt mail?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka