Lungsjukdomar

Sv: Lungsjukdomar

Jag har för mig att kvickdrag och COPD är samma sak, men jag är inte säker. Min ponny har kvickdrag men har är symptomfri. Jag skulle vilja säga att han är frisk för han har inte haft några symptom på flera år. Men jag har för mig att jag har hört att kvickdrag är kroniskt... Men det håller inte jag med om!

Okej. Jag blir helt förvirrad av alla olika namn. :angel:

Vad hade han för symptom när han fick kvickdrag?

Han hostade jättemycket och hostade ofta upp slem. Samt lite allmänt hängig, men det är ju inte så konstigt.

Är så glad att han är bra nu :love: Vi trodde verkligen att vi skulle få ta bort honom innan vi fick hjälp av akupunktur och homeopatmedel.

Har du en häst som har kvickdrag?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 043
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 087
Senast: Freazer
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama