Lungödem utan orsak?

Sv: Lungödem utan orsak?

Hmm, verkar inte vara några blodprov med där, får ringa och kolla journalen i så fall.

Det står följande:
A404 Akutavg vardnatt 20-08
A222 Konsultation/undersökn. polikl.
B162 Utredning/unders/beh vet II
B912 Injektion intravenös stat
B930 Intravenös infusion
C121 Röntgen digital I
C122 Röntgen digital projektion
L230 I-Glukos
L231 I-Totalprotein
M089 Furix inj./amp
M207 Rehydrex,glukos inf/1000 ml/påse
T121 Syrgaskateter/dgn
A352 IVa dagtid kat II
B902 Injektion im eller sc stat
B912 Injektion intravenös stat
B930 Intravenös infusion
M089 Furix inj./amp
M201 Prednisolon inj/ml (hon gick på kortison när det här hände, därav denna)
A352 Iva dagtid, kat II
B930 Intravenös infusion
Q321 Stat.vård kt/öv kateg. 1

Vad jag kan se så har de inte kollat njurvärden eller något annat än glukosen och totalproteinet. Inget blodprov annars. Men h*n har fått dropp och mediciner. Har du frågat om njurvärden och andra blodvärden på katten.??

Nej, det har jag inte gjort. Tog förgivet att dom hade kollat det. Får ringa och kolla med dom.

Inget men det verkar som om min arma hjärna snöade in på njurarna. Vad jag egentligen menade var att de inte tagit något blodprov. Förlåt så hemskt mycket. Ibland funkar inte kontoret som jag sitter på.:crazy:

Men hon har inga andra symptom på njursvikt. Har det gått så långt som till lungödem så borde hon väl dricka mer och ha gått ner i vikt?

Kanske inte särskilt troligt men när man förkastat de troliga orsakerna får man leta bland de mindre troliga.
PL

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 384
Senast: Lillefrun
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama