Lungblödning.. ?!?!?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rouge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 417
R

Rouge

Vad har ni för erfarenheter av lungblödare?

I det här fallet gäller det en travhäst..
Kommer dom någonsin tillbaka?

Hästen behandlas nu med Penicillin och K-vitamin.

Sv: Lungblödning.. ?!?!?

Finns det ingen här med någon erfarenhet av lungblödning??

Min gamla travare blödde från lungorna efter ett lopp, han gick inte att få stopp på för kusken så han tog ut sig för hårt. Det tog tid innan han vart bra igen o tar han ut sig för hårt nuförtiden så blöder han näsblod. Så han är numera ridhäst för det är ett annat tempo. Men för en häst som faktiskt går att reglera i vagn fungerar alldeles säkert även som travhäst. Komemr dock inte ihåg vad han åt för medicin under kovalecenten. Han vart även opererad i luftrören o fick en "gummiring" där för att vidga rören.

I USA använder man Lasix till dessa hästar.....Normalt skulle jag säga att ställ av och njut av ridturerna med din häst, skall inte beträda en oval igen.

Har en kamrat som tog bort sin lungblödare vilade 6 månader gick jobb och började blöda igen. provade ytterligaren en gång men samma visa igen.
Och nu går han på de evigt gröna ängarna.:)

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: slant98
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 912
Senast: Mint
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
1 883
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka