Lungblödning

peace

Trådstartare
Vet inte riktigt hur jag ska göra:confused:Hästen startade, fick ett bra lopp, men kunde INGET till slut?:confused:Ner till stallet, pulsade på 12 min/99 pulsade åter efter 5 min/90. Gjorde iordning henne,gick direkt till kliniken (kvällsöppet)de pulsade henne 67, kan väl ha gått c:a 20-25 min, vi tittade henne i halsen var jättefin längst upp men längre ner fanns lite,lite slem +blod (inte mkt) alltså en liten lungblödning (för det gick att spola bort det), togs även ett blodprov, som var o.k 168 i hb men hon hade ju precis startat.
Vet tyckte att vi skulle låta henne vila 1 vecka och sen köra på som vanligt,men är inte det för kort tid?
Någon som har erfarenhet av det här? Finns det ngt man kan "ge" dem?

Sv: Lungblödning

Ja...vila sa ju vet. Hade det funnits något man kunde ge för förbättra/underlätta för hästen hade nog vetrinär ordinerat det.
gulan

Jo naturlgtvis ska hon vila men jag tycker det låter lite med 1 vecka?
Sen är det ju inte alltid som vet. rekomenderar t.ex om det finns ngt naturpreparat som kan hjälpa.

Att vet. tittade extra på just hb är att hästar som får lungblödning tydligen ofta är övertränade, men hon trodde inte detta i "vårt" fall.

japp det är bra men det sänks efter lopp. Vi tar inte blodprov förräns tidigast 5 dagar efter lopp, annars blir de missvisande.

Togs ekg? tänkte på hjärtmuskelinflammation..

Liknande trådar

Trav Alltså nu är jag less på infektionsh*lvetet. Snälla ni, hjälp mig att komma ur träsket... Inga yttre symtom som hosta, snuva, temp...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: oki
·
Distans Frågade på hästvård men inga svar så tar mig friheten att fråga här med, och hoppas att inte moderator böir sur. Jag har (för första...
Svar
14
· Visningar
2 262
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag tog hem en häst (oreg varmblodstravare, aldrig travtränad, född -99, valack) runt 10 januari 2007. Vi gjorde av någon dum (korkad är...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka