lung blödning ..??

zazza girl

Trådstartare
min nya häst som jag fick hem för två helger sen ha haft en lungblödning när hon gick på travet , hon fick den när dom körde snabbt med henne ..
nu undera jag hur allvarligt det är med lungblödning??
:confused::confused:

Sv: lung blödning ..??

svad ska du ha hästen till? ska du ha den som hobby häst så går det nog bra.:)

det är ju vid överansträngning det kan uppstå.

Jag hade en passhäst under ett på travet som var lungblödare. Av någon anledning som jag inte riktigt minns fick han extra c vitamin?

Sen hade han nästan bara problem när vädret var fuktigt, blött av någon anledning. Jag tyckte lika synd om honom varje gång det hände, när man stod med svampen i näsan på honom efteråt :(.

Jag tror inte det är någon fara om er häst inte ska göra kraftiga ansträngningar, min passhäst fick aldrig blödningar vid träning, bara tuffa löp. Ska ni ha hästen till ridning så tror jag inte det är några problem.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 728
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 227
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar