Lunchpromenad och dilemma

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag kände jag att jag kunde kosta på mig att gå en promenad på lunchen då jag ligger på plus med arbetstiden (trots att jag smiter 1½ timme tidigare på tisdagar). Men promenaden blev inte så njutbar som jag hoppats, trots att solen sken och vädret var skönt. Det är bara att konstatera att området runt mitt jobb är bullrigt och luktar illa, eller har åtminstone dålig luft, men det är ju så det är i en tätort.

Från en sak till något helt annat; jag funderar på att köpa lite frön och höstså lite perenner. Men det finns en liten hake med det. När jag går loss med fröpåsarna händer det alltför lätt att jag får alldeles för många plantor att ta hand om, det är bara ibland det blir för lite eller lagom. Så jag drar mig lite av den anledningen. Jag har svårt att kasta plantor och det brukar resultera i att jag ger bort dem till folk i min närhet om någon vill ha dem. Egentligen borde jag försöka sälja dem, men vart? Det kunde ju finansiera frömissbruket i alla fall.

Jag är dessutom en fena på att ta sticklingar. Av en forsythia som kraschats av snön en vinter gjorde jag ett antal nya plantor. Alla mina lavendelplantor har jag fört vidare från det ena stället till det andra som sticklingsplantor. Det är ju inte alla växter som är lätta att sticklingsföröka men många är det. Kryddtimjan t.ex. har jag aldrig misslyckats med. Hm, ett alternativt jobb vore kanske att ha plantskola? Men jag är å andra sidan bra på mitt jobb också.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Längd på spårlina

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp