Luktar skit

blue12

Trådstartare
har ni andra några tipps om hur man kan få bort lukten av hästskit i hagen,
finns det något att strö över?:banana:
 
Sv: Luktar skit

Skitlukten blir du inte av med förän skiten försvinner.

Mocka, harva ut högarna eller låta hagen vila över sommaren så högarna förmultnar. Om man harvar ska man göra det när det är torrt i backen och varmt ute, helst stekande sol då dör ev parasiter av hettan.

Jag brukar göra så att jag mockar ur det värsta på våren och sen harvar jag resten ett par gånger med pinnharv och häst.:)
 
Sv: Luktar skit

Du kan inte bo i Sverige va? Är det väldigt små hagar du har? Brukar heller inte lukta om det inte är stressrelaterat/magproblem så här års.
 
Sv: Luktar skit

Nä jag bor på månen förståss.

I dag började det lukta när solen värmde. Mina hagar räcker för mina två.

Tack Bullet för vettigt råd.
 
Sv: Luktar skit

Stackars hästar då.. Nä men om du bor här och det går att harva bort resterna så gör det. Här är det massa snö än. Blir nog nästa månad.
 
Sv: Luktar skit

pja, hästar luktar häst... :idea:
Jag skulle nog påstå att det alltid kommer finnas en viss doft av hästskit i hagarna så länge det går hästar där, sen märker man av doften väldigt olika mycket olika dagar beroende på vädret - temperatur luftfuktighet och vindar.
 
Sv: Luktar skit

Möjligtvis kalk kanske går att testa?

Men annars säger jag som övriga..specifikt nu på våren luktar det apa :angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: mily
·
Anläggning Jag har en spolspilta med infiltrationsbädd. Det rinner undan som det ska, inga problem, men stanken! Sommartid stinker det värst...
2
Svar
37
· Visningar
2 999
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp