lugnande till valborg

P

panthera

Som alla vet är det valborgsmässoafton på måndag.. En av mina hästar är totalt skräckslagen av raketer o smällare. Till nyår fick jag utskrivet av vår veterinär vetranquil att blanda i fodret. Det funkade bra på honom. Problemet är att jag har ett otroligt dåligt minne så jag kommer inte ihåg hur länge det verkar..? Är det nån som vet hur lång verkningstid detta preparat har ungefär?:confused: :confused:

Sv: lugnande till valborg

Vi har använt vetranquil när vi satt igång en bångstyrig kovalecent.

Det börjar verka ca 30-40 min efter intag och vad jag kunde märka på honom avtog det så smått ca 3h efter intag. (det var på våran rekomenderade dos - 2 dosmått i lite betfor)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 610
Senast: Pratsch
·
Hästhantering Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle lägga det under, moderator får gärna flytta om det passar bättre under en annan rubrik...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 067
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Efter många olyckliga händelser, så är min lilla hund totalt skräckslagen för inför dessa ljud. Började med att några tonårsgrabbar sköt...
Svar
7
· Visningar
1 502
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är två saker som just nu känns extra viktiga för mig att ta tag i för mitt välmåendes skull. Egentligen inga akuta saker, utan mer...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur