Lugnande pasta och pellets?

D

dolphinsmile

Jag brukar surfar runt lite på hästsidor från USA och tittar gärna på alternativa behandlingsmetoder och terapier. Då stöter jag ofta på olika lugnande produkter.

Det här är inget jag nånsin stött på i Sverige? Är det förbjudet här? Eller får det bara användas av veterinär? Dopingklassat?

Jag har inte tänkt använda det utan är bara nyfiken.

Sv: Lugnande pasta och pellets?

det finns ju båda lugnande pellets, pulver och pasta här också. vissa är klassade som fodertillskott och andra medicin.

Har testat Good as Gold, en produkt som säljs på vet klinikern, till min förra häst under en tids konvalescens men jag tyckte inte att den gjorde varken till eller från.

aha..

så det är lite så att de som inte är medicinskt är mer som de produkter man själv kan köpa på hälsokostbutiker? Fungerar kanske..

Jo, så är det.
Du kan be din vet skriva ut "droger" om det behövs.
Annars är det väl olika örter och sånt du kan testa.....

Jag har fått en pasta utskriven pga att min unghäst är jåttesvår med frambenen när vi ska sko.Det är inget jag vill fortsätta med men det är ett alternativ som jag tycker är bra de första gångerna när han inte är positiv till detta!Pastan kommer från spanien men är utskriven av svensk veterinär,hade ingen aning om att det fanns men en kompis tipsade mig om den!!:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 702
Senast: Pazuzu
·
Träning Har tagit ett nordsvensksto på foder inför köp och den snälla fina häst ägarna lovat hon är kan jag ju säga att hon INTE är...hon är...
2
Svar
36
· Visningar
3 775
Senast: mettanmett
·
Hästvård Ska försöka göra det här så kort som möjligt, men det som hänt är följande: Distriktsvet kom ut i onsdags kväll och tittade på...
Svar
18
· Visningar
1 956
Senast: zesel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka