Luftsparkar?

Pia

Trådstartare
Det känns precis som om en bebis sparkar i min mage. Men jag vet till 100% att jag inte är gravid. Vad tusan kan det vara? Det "sparkar" på samma ställe hela tiden och men ser tydligt hur magen hoppar till varje gång. Jag mår bra i övrigt men det känns märkligt det här.
 
Sv: Luftsparkar?

Det låter som tarmrörelser. Såna har jag också och det är en mycket märklig känsla när man är över 50 och skulle i princip vara en medicinsk sensation om jag vore gravid (hemska tanke i min ålder).
 
Sv: Luftsparkar?

Såna får jag också och det känns som en bebisspark men jag tror det är tarmarna som ändrar läge.
Ibland får jag flera på rad men det är inget att bry sig om.
 
Sv: Luftsparkar?

här är en till som "känner fosterrörelser" trots att graviditet är en omöjlighet... Och jag tror också att det är tarmrörelserna, kombinerat med svag bukmuskulatur.
 
Sv: Luftsparkar?

Iaf jag har en stark puls i magen som man lätt känner och kan se..
Samma för dig kanske?
 
Sv: Luftsparkar?

Mina bukmuskler är obefintliga så den teorin kan mycket väl stämma.
 
Sv: Luftsparkar?

Det sparkar fortfarande.:D
Skönt att höra att det inte är så farligt, jag trodde att det var nån slags förstadium till tarmvred. Jag är snart 45 och detta är första gången jag råkat ut för detta. Bukmuskler har jag inga. Jag har gått ner 15 kg nyligen, kan det vara så att tarmarna fått mer plats nu och därför flyttar runt lite som dom vill?
 
Sv: Luftsparkar?

Iaf jag har en stark puls i magen som man lätt känner och kan se..
Samma för dig kanske?
I mitt fall är svaret nej, det handlar inte om någon puls, utan om plötsliga rörelser som känns precis som ett sprattlande foster - efter 4 graviditeter har man ju rätt bra koll på hur det känns...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
989
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp