MJLee
Trådstartare
Känns som jag har fruktansvärt torr luft just nu inomhus - gillar inte varmt och har lyckats komma på hur man stänger av det förbaskade elementet. Jag har inte köpt en hygrometer, men spontant så känns det snustorrt. Torra ögon och slemhinnor på mig, katten dricker som en fisk och har dålig aptit - helt annat än när vi var i Stockholm. Håret sprakar naturligtvis hur mycket balsam jag än gnuggar i det, vilket det iofs gör varje år.
Tips på bra och tysta luftfuktare? Jag har hittat en på Elgiganten som verkar hyfsad, Beurer luftrenare LB 88 - den fuktar enligt beskrivningen inte bara renar luften. Men det är en hel djungel därute och jag är en total novis. Erfarenheter, tips? Måste fungera i rum med högt i tak och så tyst som möjligt!
Tips på bra och tysta luftfuktare? Jag har hittat en på Elgiganten som verkar hyfsad, Beurer luftrenare LB 88 - den fuktar enligt beskrivningen inte bara renar luften. Men det är en hel djungel därute och jag är en total novis. Erfarenheter, tips? Måste fungera i rum med högt i tak och så tyst som möjligt!