Lucern till Marsvin ?????

T

Toktjejen

Har hört att man kan ge vanlig strå Lucern till marsvin som du ger till din häst tex.... Än har jag inte prövat det och vet att de även finns dom som använder det som bottenströ.

Är det någon som har prövat detta och tycker dom om det och är det verkligen bra mat för dom ????

Tacksam för alla svar om detta :confused:

Sv: Lucern till Marsvin ?????

Hade lucernstrå till grisarna för massor av år sedan. Kommer inte ihåg så mycket av det, men tror det var svårt att få de att fatta att det gick att äta. Så det slutade nog med att det blev en del i marsvinsgröten och då åts det upp.

Sv: Lucern till Marsvin ?????

Aha för ja har lite sådant över efter att jag fick ta bort min häst så då tänkte ja se om dom tyckte om det.... men va lite osäker.... :angel:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 021
Senast: super
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama