Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det fodret har jag också sett men har du hittat något Lucern hackat strå utan melass eller olja?Jag har bestämt för mig att det finns. Kommer dock inte ihåg märket..
EDIT
En snabb googling hittade detta:
"Equsana Alfa Omega
20kg/säck – Alfa omega är lucern hackad strå utan melass. Istället för melass har man tillsatt linfrö- och sojaolja och det blir därför även lämpligt som fångfoder. Linfröoljan innehåller naturliga Omega-3– och Omega 6-fettsyror som är bra för hästens päls, hud och välbefinnande"
Saracen har också Alfa-A-Molassefree
Det går säkert att odla något ton här uppe i norr, men det är säkert liiite för sent i år, 18 minus i natt...Dessutom är det bara min ena som behöver det.Vet inte om det görs faktiskt, antar att man vill tillsätta något för någon bra anledning.
Odla själv?
Linfröolja är nyttigt för alla hästar, även fånghästar. Det är ju inga stora mängder olja och vad jag minns innehåller inte hack med olja så mkt mer energi än lusernpellets gjorda av enbart lusern.Jo det fodret har jag också sett men har du hittat något Lucern hackat strå utan melass eller olja?
Varför skulle olja vara bra för fånghästar? Många fånghästar är feta och olja ger man väl som energi till svårfödda hästar, eller?