LRF vill inte stoppa ryttare

Sv: LRF vill inte stoppa ryttare

Att rida på enskillda vägar skadar i praktiken ingenting. Du sladdar ju ändå ngr ggr på våren innan vägen torkat upp.
Vä'rre är det på stigar inne i skogen, där hör inte hästar hemma pga de rötskador som hästarna idirekt förorsakar.
Och mjuka berrfyllda stigar är ett minne blott där det finns hästfolk. söndertrampade ojämna ridleder har vi fått istället.

Min pappa som är utbildad skogsvaktare har stängslat in vår skogsmark och hyggen för att ha hästar gående där, det har främjat de skogsmarkerna. Just nu går en hingstflock på ca 10 hingstar i en av de hagarna, just för skogens bästa. Så, det är nog en sanning med viss modifikation att det enbart är skadligt för markerna.

Om hästarna trampar sönder kanterna på vägarna så måste man dika oftare - det kostar pengar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Självklart behöver ridskolorna ha en viktgräns om de ska fortsätta att driva sin verksamhet på samma sätt som hittills och även med...
2
Svar
38
· Visningar
2 663
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vilka regler gäller för nedtrampade skogsstigar, hästbajs på gång- och cykelvägar och ridning på åkermark? Nu ska Värmdös ryttare få mer...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
891
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama