Löwchen rakad och ny mat!

giowanna

Trådstartare
Hej!

Nu har Bissi varit hos frisören och blivit riktigt kort i pälsen, liknar märkligt nog min förra hund Arne som var en dvärgpinscher!;) Fast med hängande öron istället för satellitmottagarna Arne hade!:o:p

Hon år ProPlan Adult kyckling o ris när hon kom hit för en månad sen, och bajsade mer än hon fick i sig tyckte jag! Ca 4 ggr per dag, och ganska mycket per gång. Bytte då till Acana Small Breed, fasade över under 2-3 veckor. Det ledde till att hon i princip inte åt alls! Och började kräka när hon inte ätit på ett tag...:meh:

Så, nu har jag gått över till Vom och Hundemat med lax, burgare, hon äter en halv till morgon och en halv till kväll. Hon älskar det, och äter allt meddetsamma! Bajsar ca 2 ggr per dag, små kaninpluttar, hårda o fina. Så jag får fortsätta med detta. MEN jag behöver nåt enklare sätt att fodra henne när vi är på resande fot, eller hon är hos hundvakt.

Någon som kan tipsa om mat som duger för kräsen hund? Kanske torkade burgare? Kan man torka dem själv i ugnen kanske?

Bring it on, dudes!!:D

Sv: Löwchen rakad och ny mat!

Det finns ju torkat. Men själv tycker jag inte det ät några problem att ta med färskfoder. Fruset klarar sig ganska bra i en kylväska i minst 2 dygn och för hundvakt väger jag upp det i burkar och lämnar det så.

Ja, det är sant! Måste skaffa lufttäta plastburkar! Orka ha den lukten runt sig ;)

Den sorten jag använder luktar inte så mycket, men lufttäta burkar är helt klart en fördel ändå :)

Jag gör alltid portioner där jag tillsätter det hon ska ha (olja o.s.v.).

Ska man bort så fryser man portionerna ordentligt och förvarar i kylväska.

Ja, jag har ju burgarna från VoH, så de är liksom redan portionerade! En halv till morgon och en halv till kvällen. :)

Det är ju lax i dem, så lite luktar det ju ;)

Det finns kylväskor som man kan koppla till uttaget i bilen och även till vanligt eluttag dit man kommer. De håller lika kallt som ett kylskåp. Om man stoppar i färskfodret hårt fruset precis innan man åker och lägger kylklampar runtom så tar det ett bra tag innan de tinar. Man kan göra likadant till hundvakten.

Tillägg: Angående torkning. Prova att platta ut en tinad burgare riktigt tunt. Låt den ligga i ugnen i cirka 50 grader ett tag. Kan ta nån timme innan det är riktigt torrt. Så länge det är mjukt / halvmjukt är det inte riktigt torrt. Kolla bara så att det inte blir stenhårt när det är helt torrt. Det ska helst gå att smula sönder eller bryta i småbitar för hand utan kniv.

Senast ändrad:

Kul att det funkar mellan dig och ditt lilla lejon :-) En kräsen hund kan ibland bli mindre kräsen om man kollar upp tänderna, vilket kan vara ett tips om du inte gjort det redan. Även mina hundar äter dåligt på resan men det struntar vi oftast i, de får äta upp sig när de kommer hem. Så råa är vi.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka