Fyyy så vidrigt har märkt att hunden kliat och tittat snabbt i pälsen och tog väl lite förhastat beslut att det var det vanliga... hot-spots fuktexem som han får vid pälsfällningen varje vår... så idag inhandlade jag schampoo mot det och tvättade.... sen torkade jag och skulle studera såren i pälsen närmare och vad ser jag... jo det e ju brunsvarta saker över allt.... och OOOPS... dom rör sig lite sakta en del..... FYYYYFAN och inte har jag nått medel hemma och inget apotek öppet förrän imorn.
Det började klia på mig och nu bara måste jag sanera hela sovrummet där han legat senast idag och tjuvvilat.....
Snälla intyga mig om och om igen att det INTE smittar till människa och att det verkligen dör utan värddjur på en kort stund.... eller måste jag tvätta precis ALLT nu i lägenheten? Det är inte som Loppor där äggen ligger och gror ett år?
Åhhh så j-la vidrigt......
Det började klia på mig och nu bara måste jag sanera hela sovrummet där han legat senast idag och tjuvvilat.....
Snälla intyga mig om och om igen att det INTE smittar till människa och att det verkligen dör utan värddjur på en kort stund.... eller måste jag tvätta precis ALLT nu i lägenheten? Det är inte som Loppor där äggen ligger och gror ett år?
Åhhh så j-la vidrigt......