Löss Hjälp:S

M

mivve

oki nu har min älskade lilla ängel löss eller ja han lär ha haft det enda sen han kom till mig för 4.5månader sedan, det ryser i hela kropen på mig:crazy:
alltså jag har sett dom där äggen ända från början när han kom typ men hela tiden tänkt fan vad mjäl han har:confused:
sen var det en som kollade i skallen på honom i da när jag stog och borstade honom och så sa hon det kryper i skallen på han..
ahhhh:eek: fick paniklugnade dock ner mig rätt snabbt men det började klia mkt på mig sen;)
aja men han har endast dom där äkliga sakerna i pannluggen:confused: alltså inte på hela kroppen inte ens i manen..
dom är små ägg som ser ut som miniatyr höns ägg och larverna är plata och lite randiga i typ en orange brun färg...:(
är det löss?
usch söndag ida och inte en enda hästaaffär elr apotek var öppet panik:eek:
har ni nå förslag på pródukt som funkar??kan man använda människo lusmedel elr är det för starkt? behöver ha svar rätt snart för imorn får mamma störta iväg och handla lusmedel!:S..
kliar på hela mig vi som brukar ha så gosiga kram stunder:crazy:
 
Sv: Löss Hjälp:S

Dermocan hundschampo fungerar utmärkt. Tvätta med detta tre gånger med en veckas mellanrum. Är du noga och verkligen schamponerar allt så försvinner de små äcklen rätt snabbt. Du kan också prova switch pour-on efter badet. Kombinationen fungerade för min häst. Lycka till.
 
Sv: Löss Hjälp:S

Etotalpuder funkar om du inte kan bada hästen. Det tog jag på min och alla löss försvann. Man hade det till häst förr men nu tillverkas det bara till mink. Men det funkar på häst med. Finns att köpa på Granngården. (Affären alltså). Man får använda det 2 ggr med 2-3 veckors mellanrum. Var glad över att det är sommar. Lössen dör när det blir för varmt. Om det nu är pälslöss den har och inte den blodsugande lusen. Lyck till!!
Jag vet hur äckligt det är. När man tar på pudret är det som om hela pälsen rör på sig.
 
Sv: Löss Hjälp:S

Av min erfarenhet så hjälper Swich On jättebra! En pålle i stallet fick löss, och veterinären råd var Switch.

Annars kan du ju ringa din egen veterinär och fråga.

MVH Fjoll
 
Sv: Löss Hjälp:S

tack för alla svar.....lössen kan inte hoppa över till mig va??:s
tror nii att jsg kan ha borstat bort alla andra löss på resten av kroppen? han hadev gått med täcke dygnet runt innan han kom till mig och sen när han kom så var han typ alldeles tofsig på halsen hsn hsde liksom kliat av halva pälsen på halsen....om det är dom där lössen som inte trivs i värme kanske dom inte ville krypa under täcket pga att det vart för varmt?:)fast det är endast i pannluggen
det är lite mysko:s
 
Sv: Löss Hjälp:S

Lössen lägger sina ägg i man, svans och på benen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp