E
Ewe89
Hej! Jag är en ganska nybliven hästägare, har bara haft henne i 3-4 månader. Jag älskar och avgudar NH och jag skulle vilja löslongera min häst. Vi har en liten sjukhage som är någorlunda rund.
Frågan är: Hur bär jag mig åt?
vad ska jag tänka på?
Hur ska jag reagera i olika situationer beroende på hur min häst gör osv.
Vad är det man strävar efter när man löslongerar?
är det någon form av "andlig" kommunikation oss emellan?
mitt mål är att kunna rida min häst utan träns och sadel och att jag aldrig ska behöva grimskaft.
sen har jag ett annat problem, och det är när jag ska hämta henne i hagen. när jag är sådär en 50 meter ifrån henne granskar hon mig, om jag har havrehinken med mig så går det an att komma, nu på sistonde har hon till och med skrittat emot mig.
men har jag inte med mig havrehinnken så vänder hon på klacken och går åt motsatt håll, och då drar ju oftast resten av flocken också. och det är OMÖJLIG att fånga henne om man inte har havre...
TACKSAM FÖR SVAR!!!
Frågan är: Hur bär jag mig åt?
vad ska jag tänka på?
Hur ska jag reagera i olika situationer beroende på hur min häst gör osv.
Vad är det man strävar efter när man löslongerar?
är det någon form av "andlig" kommunikation oss emellan?
mitt mål är att kunna rida min häst utan träns och sadel och att jag aldrig ska behöva grimskaft.
sen har jag ett annat problem, och det är när jag ska hämta henne i hagen. när jag är sådär en 50 meter ifrån henne granskar hon mig, om jag har havrehinken med mig så går det an att komma, nu på sistonde har hon till och med skrittat emot mig.
men har jag inte med mig havrehinnken så vänder hon på klacken och går åt motsatt håll, och då drar ju oftast resten av flocken också. och det är OMÖJLIG att fånga henne om man inte har havre...
TACKSAM FÖR SVAR!!!