Löshoppningsövningar

Fia

Trådstartare
Söker bra löshoppningsövningar som framför allt är till för att ponnyn ska få tänka lite. Inte bara hoppa högt. Kombinationer är bra, men har blivit lite uttjatade. Så in med era favoritövningar :bump:

Sv: Löshoppningsövningar

Det är ju en form av kombination iofs, men ett enkel hinder följt av en eller flera studs gillar jag, får de både öka o bromsa själva. Jag bygger alltid löshoppningshindren så de kan hoppas från båda håll, så är det bara att vända hästarna;)

Sv: Löshoppningsövningar

brukar löshoppa ganska ofta, men då vi bara har en koral att löshoppa i, och 3 korta bommar, 2 långa + ett par hinderstöd så är det svårt med kombinationer, brukar istället ha enkel hinder med trav bommar före och efter, stuts, galopp bommar. en favorit nu är travbom-> litet räcke -> travbom. dock så är ponnyn jag tränar en sån konstig en som man inte får i galopp förens hindret är högre än 70cm :rofl: och det är då i lös hoppning, hästen är inte mer inriden än att man kan skritta ut henne än :)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 339
Senast: MalanMjöl
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 427
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 275
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden