löshoppning

Eliseeh

Trådstartare
Hejsan!
Någon sa till mig idag att man max skall löshoppa 1,30 - är det något som stämmer? Har sett flera som har löshoppat upp till 1,60! Finns det någon som kan tala om för mig varför man inte skall hoppa så högt? :o

Sv: löshoppning

Högre kan man väl göra någon gång ibland för att se vad hästen har för kapacitet men annars är det ju löshoppningsträning mest inför 3års eller kvalitets och då löshoppas de ju på max 130 cm så det är dumt att löshoppa mer då det sliter och de inte behöver.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Derivata
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka