Löshoppa!

S

smiling_sun

Till helgen ska vi löshoppa min 4 åring. Men jag har ett problem med honom. Han satsar lite väl mycket och hoppar oftast studs på vanligt galoppavstånd. Han lyssnar inte på rösten eller nånting. Bara flyger iväg i fyrsprång! :smirk: Jag vill ju kunna gymnastikhoppa honom ofta nu när han ska sätta muskler. Men hur ska jag göra för att få honom att korta sig? Vi har försökt att länga tills han tar ett galoppsprång, men man ska ju inte behöva ha 8-9 meter mellan (på ett galoppsprång) när hinderna ligger på 70-80 cm!

Sv: Löshoppa!

Avståndet ska vara som original, men lägg ner bommar för att tvinga honom att minska tempot. Att länga hjälper honom inte i längden!

Sv: Löshoppa!

Använd dig av galopp bommar mellan hindrena.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka